SMART 2020: éles teszten a digitalizáció

2020.06.12

Lezajlott az IVSZ első, teljes egészében az online térben szervezett és megtartott konferenciája. A SMART online koncepciója és megvalósítása jól vizsgázott, amit mi sem bizonyít jobban, hogy az esemény három napját kiemelt figyelem és több száz látogató kísérte.

SMART 2020: éles teszten a digitalizáció

Hogyan lehet online konferenciázók százait mozgósítani három napon keresztül? Mi a legjobb módja a networking pótlásának? Szükség van-e egyáltalán erre? Milyen platformon, szoftverekkel lehetséges egy olyan keretet biztosítani, amiben az előadók és a nézők is egyformán komfortosan érzik magukat? Át lehet-e adni üzleti gondolatokat, üzeneteket hitelesen, hatékonyan fizikai találkozás nélkül? Képesek mindezzel megbirkózni a digitális platformok és legfőképp: készen áll-e erre bárki?

A felsorolt kérdések legfeljebb töredékét teszik ki azoknak a felvetéseknek, amelyeket március közepe óta minden konferenciát szervező és tervező cég, szervezet, szakember feltett magának és másoknak. És ez alól az IVSZ sem kivétel.

A SMART tavaly sikeresen debütált immáron az IVSZ rendezésében, a második nekifutás azonban rögtön olyan kihívás elé állította a szervezetet, amivel eddig egyszer sem szembesült. A konferencia online térbe helyezése, a digitális platformok bevetése nem volt kérdés, a megvalósítás mikéntje, az ehhez passzoló kommunikáció hangolása, a támogatói felületek megfelelő kialakítása, az előadói csapat újra- és átszervezése annál inkább.

A legnagyobb kihívás talán nem is technikai, hanem emberi oldalról jelentkezett: meggyőzni a neves előadókat, cégeket arról, hogy ez az egész „online konferencia dolog” működni fog.

Hozzuk össze őket!

A platform megtalálása, a közvetítési sávok meghatározása, a napi konferencia adag kimérése mellett az emberi kapcsolatok online térbe való átemelése jelentette (és jelenti mindenki számára) a legnagyobb kihívást. Hiszen ez az, amit az ember (természeténél fogva) leginkább hiányol egy online konferencia esetében. Az előadás utáni kötetlen beszélgetést, a véletlen összefutást az Akvárium valamelyik pultjánál, a későbbi üzleti megbeszélések előkészítését. A SMART ezért három lehetőséget is kínált az interakcióra, mindegyiket egy kicsit más céllal, eltérő közönségnek és témákkal.

SMART 2020 beszámoló - Kölkedi meetup gif

A SMART Meetup az előadókkal való beszélgetést tette lehetővé a konferencia műsorával párhuzamosan. Az előzetes regisztrációhoz kötött, limitált résztvevői számmal futó Meetup a három nap alatt hat alkalmat biztosított az előadók és a nézők közötti információ cserére, mindezt moderáció mellett. Az érdeklődést jól mutatta, hogy a meghirdetett helyek napokon belül beteltek, de ugyanez történt, amikor újra megnyitottuk a regisztrációt.

SMART 2020 beszámoló - SMART conversations

A SMART Conversations szintén az előadók közreműködésével adott teret a beszélgetésre, de már egy bizonyos tematika mellett, profi moderátorok támogatásával. A második nap végére meghirdetett esemény a résztvevők aktív közreműködésével, véleményalkotásával dolgozta fel a SMART központi témáját, a digitális bizalmat.

A harmadik, nézői interakcióra, tematizálásra épített formátum a mesterséges intelligencia területével foglalkozott, amit majdnem 200-an követtek élőben. Az MI Workshop egy olyan életszagú helyzetet elemzett, amely minden vállalkozás számára megfoghatóvá tette az MI szerepét a céges működés során. A Workshopot vezető szakemberek egy képzeletbeli pékségben felmerülő kérdések, megoldandó problémák tükrében értelmezték a mesterséges intelligencia jelentőségét és azt, hogy az nem feltétlenül csak a milliárdos nagyvállalatok számára elérhető és megfizethető.

A digitalizáció sikere is

SMART 2020 beszámoló: Kreatív kerekasztal

A SMART idén nem jött volna létre, ha nincs nyitottság a digitális platformok, a szervereken futó alkalmazások, a szélessávú kapcsolat, az internet kép- és hangtovábbító képessége iránt. Ezt a számok is tükrözték: a konferenciára 1200-an regisztráltak, a napi előadásokat, eseményeket pedig folyamatosan, közel 400-an követték nyomon. De talán mindezeknél is beszédesebb és meglepőbb adat, hogy a felületre belépő konferenciázók fele 1 óránál hosszabb időt töltött el az oldalon.

Az elmúlt hetek, hónapok, és maga a SMART is azt bizonyítja, hogy a digitalizáció eszméje, valamint az ahhoz való hozzáállás végérvényesen beérett. Elképzelhető, hogy egy világjárvány nélkül ehhez a ponthoz valamivel később érünk el és a bizalom is nehezebben épül fel, de ha már így alakult, akkor érdemes minél előbb és minél többet profitálni belőle. A digitális eszközök, platformok itt vannak készen előttünk, és csak arra várnak, hogy még többet merítsünk belőlük, még nagyobb esélyt adjunk nekik, és ezzel a következő hónapok, évek ne a túlélésről, a gazdaság megmentéséről, hanem annak újra alkotásáról, újra álmodásáról szóljanak.