Ismét egy sikeres közbeszerzési konferencián vagyunk túl, a közel 100 regisztrált résztvevő továbbra is bizonyítéka annak, hogy a közbeszerzési szabályozás kiemelt fontosságot élvez az IVSZ tagságának életében. A helyszín idén is a Ramada Aquaworld volt, ahol még Budapesten, de mégis a zsúfolt várostól kicsit elvonultan tudtunk egy napot szentelni közbeszerzési tudásunk finomhangolására.

Közbeszerzési Konferencia 2016

Közbeszerzési Konferencia 2016

Az elnöki köszöntők keretén belül Laufer Tamás, az IVSZ elnöke a jogbiztonságot emelte ki a legfontosabb szempontként a közbeszerzési szabályok tekintetében. Hangsúlyozta továbbá, hogy a jelenlegi módosítások egybevágnak az IVSZ által már korábban is kifejtett szakmai és jogi álláspontokkal, s reményét fejezte ki, hogy a jelenlegi módosításokhoz hasonlóan a joggyakorlat a jövőben is beépítésre fog kerülni a hatályos törvény szövegezésébe.

A Közbeszerzési Hatóságot képviselő Varga Ágnes főosztályvezető megnyitójában ismertette a Hatóság munkáját, új és megváltozott feladatköreit, kiemelve az ügyfélbarát hozzáállást és az érthető kommunikáció fontosságát a jogalkalmazók felé.

Kéri Zoltán főosztályvezető a Miniszterelnökség nevében a közbeszerzési törvénynek – azaz számunkra a kormányzati informatikai beszerzések szabályrendszerének – január 1-jétől módosuló szabályait ismertette, valamint bejelentette, hogy a központosított közbeszerzési rendszer tekintetében nagyon rövid időn belül új keretmegállapodásos eljárások megjelenése várható, kiemelve a számítógéprendszerek, az IT biztonsági rendszerek és a hálózati eszközök beszerzésére irányuló eljárásokat, melyek esetében a jelenleg hatályos keretmegállapodások nem adnak lehetőséget EU-s források elköltésére.

A délelőtt további részében Dr. Bakos Balázs főosztályvezető-helyettes ismertette a Hatóság ellenőrzési feladatköreinek jellemzőit, külön figyelmet szentelve a szerződésmódosítások és teljesítések ellenőrzési tapasztalatairól, majd Dr. Puskás Sándor, a Közbeszerzési Döntőbizottság elnöke tartott részletes előadást a jogorvoslati rendszer folyamatosan változó szabályairól, kiemelve néhány - ajánlattevők számára is tanulsággal szolgáló - konkrét jogesetet.

Az ebédet követően Dr. Kugler Tibor, a Hatóság Közszolgálati és Támogató Főosztályának vezetője foglalta össze az ajánlattevőket érintő leggyakoribb kérdéseket a módosuló jogszabályi háttérrel kapcsolatban, valamint ismertette az öntisztázás intézményének eddig tapasztalatait.

A délután második blokkjában a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság szakemberei tartottak előadásokat a központosított közbeszerzés időszerű témáiról. Urbán Márta főosztályvezető egy rendkívül összetett eljárás tanulságait vonta le az ajánlattevői kör számára, majd Pazár Ákos informatikai szakértő zárta a konferenciát az új Közbeszerzési Portál használatának gyakorlatban felmerült kérdéseiről szóló előadásával.

A konferencia fő témaköreit idén is a közbeszerzési munkacsoport tagjainak segítségével állítottuk össze, az előadások tartalmasságát pedig az arra leginkább hivatott szakértők meghívásával sikerült biztosítanunk. A közbeszerzési szabályozással kapcsolatos problémák, kérdések megválaszolásában a Közbeszerzési Hatóság szakértőinek segítségére továbbra is számíthatunk az aláírt KH-IVSZ együttműködési megállapodás keretén belül, így amennyiben bármely kedves tagunknak ilyen irányú kérése, kérdése lenne, kérjük, forduljon bizalommal a közbeszerzési munkacsoport vezetőjéhez, Molnár Leventéhez (molnar.levente@ivsz.hu).