Júniusra elkészül az átfogó digitális oktatási stratégia

2016.03.09

Az időpontot Deutsch Tamás a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos jelentette be a Microsoft Educator Exchange konferenciáján. A digitális oktatási stratégia az oktatás valamennyi szintjére és tényezőjére kiterjed, megalkotása során figyelembe veszik az internetről és digitális fejlesztésekről szóló nemzeti konzultáció eredményeit.

Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos.

Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos. Forrás: MTI, Mohai Balázs

Az InternetKon megállapításai alapján egyértelműen látszik, hogy az emberek három prioritást fogalmaztak meg: az internet legyen mindenki számára hozzáférhető és megfizethető, kapjon az eddiginél sokkal nagyobb szerepet az oktatásban, és a gyerekek védelmét szolgáló szabályok pedig szigorodjanak.
Deutsch Tamás kiemelte azt is, hogy az oktatási stratégia sikeres alkalmazása hozzájárulhat az egyre komolyabb mértékű informatikushiány mérsékléséhez.

Az IVSZ és az NFM közös kutatása szerint Magyarországon jelenleg mintegy 22 ezer IT-szakember hiányzik, az Európai Unióban pedig 2020-ra egymillió fős szakemberhiánnyal számolnak.
Deutsch Tamás hangsúlyozta: manapság senki sem lehet versenyképes anélkül, hogy felkészülne a digitalizáció kihívásaira, a felkészülés legjobb eszköze pedig az oktatásban való sikeres részvétel.

Az IVSZ üdvözli és támogatja a digitális oktatási stratégia létrejöttét. Laufer Tamás, a szövetség elnöke ennek kapcsán elmondta: „Az informatikushiány felszámolásának a szövetség is egy útját látja: az oktatást. Ezért készült el a közoktatási digitális megújítási stratégiánk, amely hat közép- és hat hosszú távú programpontban vezeti le, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy a gyerekeink a szükséges munkaerő-piaci követelményeknek meg tudjanak felelni. Nem az oktatási tárca munkáját végezzük el, mert a digitális gazdaság fejlesztése nem pusztán oktatási kérdés. Nem is csak innovációs, gazdasági vagy foglalkoztatáspolitikai kérdés, hanem egy komplex feladat, melyben az egyes területek egymást erősítik. Egymás nélkül nem is képesek igazán fejlődni.”