Az idei CeBIT-re minden korábbinál profibb és nagyobb jelenléttel készült Magyarország, és az IVSZ is. Sokat dolgoztunk azon, hogy a magyar cégek kijutása valóban hasznos, és üzleti szermpontból eredményes legyen. Rengeteg B2B találkozót szerveztünk, igyekeztünk minden lehetséges módon bemutatni a világnak, hogy érdemes Magyarországra jönni, a magyar cégekkel üzletelni, kiaknázni a bennünk lévő lehetőségeket. A CeBIT magyar pavilonjában az idén 400 négyzetméteren 21 kiállító cég mutatkozott be. A fókuszban az innováció és a digitalizáció áll: a szervezők a magyar standot egy okosházként építették fel, hogy a magyar fejlesztéseken keresztül bemutassák, milyen szinten határozza meg a digitalizáció a mindennapokat, és mennyi okoseszközt és megoldást használunk akár úgyis, hogy szinte észre sem vesszük.

Az első három nap számai önmagukért beszélnek. A magyar pavilont szerda estig közel 3000 érdeklődő kereste fel, ami a környező országok pavilonjaihoz képest akár ötször nagyobb érdeklődést mutat. Cégeink 300-350 olyan üzleti tárgyalásról számoltak be, amelyek valós jövőbeli együttműködés lehetőségeit hordozzák magukban.

A magyar standon az első napokban közel 20 olyan előadás vagy tájékoztató hangzott el, melyeken a politikai-gazdasági delegáció tagjai számoltak be Magyarország elköteleződéséről a digitalizáció iránt, valamint a vállalkozások is  bemutathatták egyedi és innovatív termékeiket, szolgáltatásaikat a látogatóknak.

Kovács Zoltán kormányszóvivő például arról beszélt, hogy a CeBIT-en felépített „magyar ház” ráirányítja a figyelmet arra, hogy a digitalizáció nem „elvont, megfoghatatlan fogalom”. Deutsch Tamás a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos azt emelte ki, hogy „a digitális forradalom óriási lehetőséget jelent, és azt célozza meg, hogy minden magyar ember a nyertese legyen ennek a mélyreható és világméretű átalakulásnak.”

A magyar stand akkor sikeres, ha a kiállítóink, előadóink illetve az üzleti találkozókra érkező vállalataink elégedettek. Már most rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, és bízunk benne, hogy az idei CeBIT jelenlét komoly hozzáadott értéket jelent a tagcégeinknek, amelyet később üzleti eredményre válhatnak be.