Újgenerációs streaming – a digitális műsorfolyam megesz mindent és mindenkit reggelire?

2021.11.22

Ismét személyesen, az IVSZ irodájában vettük fel a DIGITALK soron következő epizódját streaming témában. Az adás egy órája alatt bejárjuk a téma összes fontos, vagy annak vélt területét, valamint kiderül az is, hogy az Amazon Prime miért kedvenc szolgáltatója vendégeinknek.

A sokáig csak távolról figyelt streaming hirtelen itt termett, és gyökeresen átrajzolta médiafogyasztási szokásainkat. Az új platformok megjelenésére a tartalom előállítóknak, a technológiát szállító cégeknek és a nézőknek is reagálniuk kell valahogyan. A pár ezer forintos Netflix, Spotify, de akár YouTube Premium előfizetések teljesen általánosnak mondhatók, beépültek a köztudatba, a fogyasztók rutinjába, havi, éves költségvetéseibe.

De mennyivel több, gazdagabb a streaming fogalma a fent említett szolgáltatók nevein és platformokon túl? Mi nevezhető streamingnek, amiről nem is gondoltuk volna, hogy az? Hogyan hat a médiacégekre, televíziós csatornákra, a fejlesztői csapatokra, hogy a kellő technikai háttér és infrastruktúra miatt lassan lekövethetetlen a lehetőségek száma? Mit okozhat hosszú távon a Twitch térhódítása, ki, meddig fog még nézni „hagyományos” televíziót? És amit ott látunk, az nem streaming?

A digitális műsorfolyamok óriási hatással vannak az otthon, vagy úton eltöltött időnkre, a cégek beruházásaira, a tartalomfogyasztás ismert kereteire, motivációira. Ezért három olyan szakemberrel igyekeztünk egy órában megfejteni a jelenséget, akik mind érintettek a streaming világában. Szaniszló Csaba az AMC Networks, Dikházi Péter a Blue Guava Technologies, Lovas Levente pedig a Telenort képviselve segített megérteni és kontextusba helyezni, hogy mi és főleg miért történik az előttünk lévő kijelzőkön.

Hallgasd meg a végeredményt és ne feledd: a Spotify tartalom is streaming!

Beszélgetőpartnerek:

Szaniszló Csaba – AMC Networks

Dikházi Péter – Blue Guava Technologies

Lovas Levente – Telenor

Moderátor:

Horváth Balázs (IVSZ)