Omlós piacok és sütik – „privacy first” receptkönyvet kell írnunk?
IVSZ DIGITALK Podcast
(S03E03)
Ízlik, nem ízlik: a harmadik feles sütik egy hosszú folyamat eredményeképpen eltűnnek az online térből, az azonban egyelőre nem világos, hogy milyen lesz ez az új világ. A várható következményeket, a cégeket, a hirdetőket és persze a felhasználókat érintő lehetséges változásokat vettük sorba azokkal a piaci szereplőkkel, akik aktív alakítói, részesei ennek az ökoszisztémának.
A digitális hirdetési piac hosszú évekig a harmadik féltől származó sütikre (3rd party cookies) támaszkodott az egyéneket azonosításában, követésben és célzásában, a süti technológiát azonban egyre többen tolakodónak és az emberek érdekeit sértőnek találják. Így a Google bő egy éve bejelentette, hogy 2022-re teljesen megszünteti a harmadik féltől származó sütik támogatását böngészőjében, ami egyébként korábban már a Safari és a Firefox is meglépett.
A témával foglalkozó podcastunkban arra kerestük a választ (az alapfogalmak tisztázása mellett), hogy ki fog nyerni és mit, illetve ki fog veszíteni a harmadik féltől származó sütik leköszönésével, hogyan érinti a változás a felhasználókat, a szolgáltatókat, a cégeket, akik ebből élnek meg, illetve a cégeket, akik használják a technológiát. Körbejártuk azt is, hogy miért pont most történik, ami történik, pontosan hogyan fog kinézni a sütik nélküli jövő, valamint hogyan érinti ez az egész a vállalatokat és azokat, akik az online színtérre épp csak betették a lábukat a járvány kényszerítő ereje nyomán.
Hallgassatok ránk!
Beszélgetőpartnerek:
- Szabados Levente – AI szakértő, vezető tanácsadó (Frankfurt School of Finance & Management, Neuron Solutions)
- Szutor Ferenc – az Adverticum Zrt. vezérigazgató-helyettese, a Data Me Kft. ügyvezetője, az IAB Hungary elnökségének tagja
- Vadász Illés – a magyarországi Google képviseletében
- Moderátor: Schlégl Tímea – operatív igazgató (IVSZ)