Jött, látott, győzött? A TikTok jelenség nyomában

2020.11.25

IVSZ DIGITALK Podcast

(S02E09)

DIGITALK podcast sorozatunk eheti részében az év talán legnépszerűbb közösségi média platformját, a TikTokot vesszük górcső alá. A kínai tulajdonban lévő videómegosztó felület robbanásszerű gyorsasággal került be a köztudatba, egyrészt mint megosztó szociális jelenség, másrészt pedig mint a Z generáció mentsvára. Az adásban a platformot aktívan használó tartalomgyárosokkal és szakértőkkel járjuk körbe a TikTok sikere mögött lapuló potenciális okokat, illetve megvizsgáljuk a jelenséget szociális, generációs és marketing szempontokból is.

IVSZ DIGITALK Podcast: Jött, látott, győzött? A TikTok jelenség nyomában

A szinte követhetetlen sebességgel fejlődő közösségi platformok sűrűjéből a TikTok akkora erővel emelkedik ki, ami miatt érdemes közelebbről is megvizsgálni a jelenséget. A jelenleg 600 millió napi aktív felhasználóval bíró és töretlenül növekvő alkalmazás sok szempontból is érdekes és különleges. A kínai tulajdoni háttér, a napi szinten megjelenő, majd elhaló trendek evolúciója, a meglepően hatékonyan működő ajánló algoritmus, a videókban megjelenő, végtelennek tűnő kreativitás, végül a TikTok által a cégek számára is kínált marketing lehetőség már egyenként is igazolja, hogy podcast szülessen a témáról.

A DIGITALK stábja ezért három olyan szereplőt keresett, akik kutatják, használják, sőt, Z generációsként maguk is jelen vannak és tartalmat gyártanak a platformra. A beszélgetés során vendégeink igyekeztek megfejteni a TikTok hatásmechanizmusát, sikerének okát, de az is szóba került, hogy vajon ez a közösségi terep a többihez hasonlóan rövid időn belül kiürül-e, mivel az azt életben tartó fiatalok hamarosan odébbállnak egy újabbat, jobbat, érdekesebbet keresve. A közel egy óra alatt szót ejtünk még a generációs kérdésekről, az esetleges függési mechanizmusokról és arról, hogy a hazai cégeknek érdemes-e már most megjelenniük a felületen, és ha igen, akkor milyen célból, illetve mit várhatnak tőle.

A beszélgetés résztvevői:

Bóna Samu: 2014 óta készít tartalmakat különböző social media platformokra, emellett pedig videós újságírással is foglalkozott. Jelenleg influencer marketingesként tevékenykedik és TikTok tartalmakat állít elő.

Guld Ádám: médiakutató, kommunikációs szakember, a Pécsi Tudományegyetemen a Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék adjunktusa. Szakterülete a generációs kommunikáció és a social media trendek vizsgálata, az elmúlt hónapokban pedig különös figyelemmel és tudományos kutatási céllal követi a TikTokot és az ott kialakuló felhasználói bázist. Ádám az Y generáció képviselője.

Tóth Máté: az IVSZ digitális tartalom munkatársa. IVSZ-es munkája mellett 4 éve foglalkozik internetes tartalomgyártással, mely során közösségi média felületekre (a TikTokra is) állít elő fotós és videós tartalmakat.

Hallgassatok ránk!