Jött, látott, győzött? A TikTok jelenség nyomában
IVSZ DIGITALK Podcast
(S02E09)
DIGITALK podcast sorozatunk eheti részében az év talán legnépszerűbb közösségi média platformját, a TikTokot vesszük górcső alá. A kínai tulajdonban lévő videómegosztó felület robbanásszerű gyorsasággal került be a köztudatba, egyrészt mint megosztó szociális jelenség, másrészt pedig mint a Z generáció mentsvára. Az adásban a platformot aktívan használó tartalomgyárosokkal és szakértőkkel járjuk körbe a TikTok sikere mögött lapuló potenciális okokat, illetve megvizsgáljuk a jelenséget szociális, generációs és marketing szempontokból is.
A szinte követhetetlen sebességgel fejlődő közösségi platformok sűrűjéből a TikTok akkora erővel emelkedik ki, ami miatt érdemes közelebbről is megvizsgálni a jelenséget. A jelenleg 600 millió napi aktív felhasználóval bíró és töretlenül növekvő alkalmazás sok szempontból is érdekes és különleges. A kínai tulajdoni háttér, a napi szinten megjelenő, majd elhaló trendek evolúciója, a meglepően hatékonyan működő ajánló algoritmus, a videókban megjelenő, végtelennek tűnő kreativitás, végül a TikTok által a cégek számára is kínált marketing lehetőség már egyenként is igazolja, hogy podcast szülessen a témáról.
A DIGITALK stábja ezért három olyan szereplőt keresett, akik kutatják, használják, sőt, Z generációsként maguk is jelen vannak és tartalmat gyártanak a platformra. A beszélgetés során vendégeink igyekeztek megfejteni a TikTok hatásmechanizmusát, sikerének okát, de az is szóba került, hogy vajon ez a közösségi terep a többihez hasonlóan rövid időn belül kiürül-e, mivel az azt életben tartó fiatalok hamarosan odébbállnak egy újabbat, jobbat, érdekesebbet keresve. A közel egy óra alatt szót ejtünk még a generációs kérdésekről, az esetleges függési mechanizmusokról és arról, hogy a hazai cégeknek érdemes-e már most megjelenniük a felületen, és ha igen, akkor milyen célból, illetve mit várhatnak tőle.
A beszélgetés résztvevői:
Bóna Samu: 2014 óta készít tartalmakat különböző social media platformokra, emellett pedig videós újságírással is foglalkozott. Jelenleg influencer marketingesként tevékenykedik és TikTok tartalmakat állít elő.
Guld Ádám: médiakutató, kommunikációs szakember, a Pécsi Tudományegyetemen a Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék adjunktusa. Szakterülete a generációs kommunikáció és a social media trendek vizsgálata, az elmúlt hónapokban pedig különös figyelemmel és tudományos kutatási céllal követi a TikTokot és az ott kialakuló felhasználói bázist. Ádám az Y generáció képviselője.
Tóth Máté: az IVSZ digitális tartalom munkatársa. IVSZ-es munkája mellett 4 éve foglalkozik internetes tartalomgyártással, mely során közösségi média felületekre (a TikTokra is) állít elő fotós és videós tartalmakat.
Hallgassatok ránk!
Kapcsolódó
Ezek is érdekelhetnek
Búcsúzunk Dr. Szenes Katalintól
Nehéz szívvel értesítünk titeket, hogy elhunyt Dr. Szenes Katalin, az Óbudai Egyetem címzetes egyetemi docense, az Alkalmazott Informatikai és Alkalmazott Matematikai Doktori Iskola oktatója, az...