A MENTA konferencián hirdették ki a 2021-es Gyurós Tibor-díj nyerteseit
Az IVSZ – Szövetség a digitális gazdaságért szakmai zsűrije idén is a MENTA konferencián jelentette be az év menedzsere, az év digitalizációs projektje, az év innovációja díjak nyerteseit, és nevezte meg 2021 digitálisoktatás-nagykövetét.
A MENTA konferencia első napja a hagyományoknak megfelelően idén is a Gyurós Tibor-díjak átadásával zárult, amellyel 2001 óta a hazai IKT-szektorban meghatározó szakemberek és kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalkozások tevékenységét ismeri el az IVSZ. A MENTA sárvári helyszínén ünnepélyes keretek között adták át négy kategóriában a szakmai zsűri által huszonharmadik alkalommal odaítélt elismerést.
A Gyurós Tibor-díj 2021-es nyertesei:
Az év menedzsere – Nyisztor József, a Training360 ügyvezető igazgatója
Nyisztor József közel harminc éve foglalkozik informatikai képzésekkel, cégtársaival tíz évvel ezelőtt alapította meg a mára piacvezetővé vált Training360 Kft-t. A vállalat az elmúlt évtizedben több mint százezer ember számára tartott informatikai képzéseket: ezek közt számos olyan tréning is megtalálható, amelyek korábban nem voltak elérhetők Magyarországon. A pandémia kitörésekor a Training360 mindössze három nap alatt volt képes átállni a hagyományos képzésekről online platformon zajlóra, társadalmi szerepvállalási projektje keretében pedig mintegy háromezer hazai informatikatanár számára biztosított ingyenes képzést százmillió forint értékben.
A digitális oktatás nagykövete – Zsigó Zsolt, a Nyíregyházi Szakképzési Centrum Bánki Donát Műszaki Technikum és Kollégium oktatója
Zsigó Zsolt harminc éve dolgozik jelenlegi munkahelyén matematika-fizika-informatika szakos tanárként, több évtizedes tevékenysége révén a Bánki Donát Műszaki Technikum az ifjúsági innováció és műszaki fejlesztés egyik fontos bázisává válhatott Magyarország keleti régiójában. Munkamódszerének három pillérét a személyre szabott tehetséggondozás, az általános iskolai mentorprogram, illetve a fiatalok vállalkozóvá válásának segítése képezi. Ez utóbbi területen jelent segítséget a technikum általa életre keltett HUB-ja. A BánkiHUB mint középiskolai innovációs ökoszisztéma, egy hazai vállalkozással való kapcsolódást biztosító innovációs csomópont. A munkájukat nagyban segíti a NySZC Digitális Közösségi Alkotóműhely, amelynek létrehozásában nagy szerepet vállalt. Ez utóbbi két helyszín a tanulmányi versenyekre való felkészítés két fontos hazai műhelye.
Az év innovációja – YourAnastomosis
A YourAnastomosis-projekt 2018-ban azzal a céllal indult, hogy az orvosi képzésben innovatív oktatási megoldásokat állítson elő. Célja olyan adatok gyűjtése, amelyek alkalmazása elengedhetetlen az orvostechnológiai iparágban működő vállalkozások digitális transzformációjához. A vállalkozás egy olyan innovatív megoldást dolgozott ki és vitt piacra, amely eredményesebbé és biztonságosabbá teszi a sebészeti eljárások elsajátítását. A sebészek valós műtéti eseteket megjelenítő, bárhol, bármikor elérhető szimulátorokon és érimitációkon gyakorolhatnak, amelyek után a sebészek személyre szóló visszajelzést kapnak az érvarratkészítési technikájukról és az érvarratok várható működéséről. A projektünk célja egy olyan digitalizációs eszköz széles körben történő elérhetővé tétele, amely a műtéti eredményeket, valamint a műtéti teljesítmény értékelését adatok formájában és skálázható módon teszi hozzáférhetővé. A fejlesztések elősegítik az egészségügy és egészségipar digitális fejlődését okos eszközökkel történő egészségügyi mérések alkalmazása és fejlesztése révén.
Az év digitalizációs projektje – CHEQ vállalati belső kommunikációs platform
A CHEQ a Talk-A-Bot vállalati belső kommunikációs eszköze, amelyet elsősorban ipari, logisztikai és kereskedelmi cégek számára fejlesztettek, mivel az ilyen szervezetek számos alkalmazottja irodán kívül dolgozik, ami megnehezíti a velük való kommunikációt. A CHEQ a legolcsóbb okostelefonokon is jól működő Viber platformját használja, használóinak nem szükséges azon kívül más applikációt telepítenie. Segítségével a kékgalléros dolgozók valós időben értesülhetnek a vállalat legfontosabb eseményeiről,megkaphatják a fizetési papírokat, intézhetik a szabadságukat és egyéb HR-ügyeiket. A CHEQ fejlesztői a pandémia kitörésekor bevezették a platform ingyenesen használható, egyszerűsített változatát, így segítve a hazai vállalatokat. A CHEQ Krízis nevű platformot alig egy hónap alatt már 25 ügyfél több mint 36 ezer munkatársa használta, 60 százalékuk pedig később előfizetett a teljes csomagra, amelyet jelenleg több mint 50 cég mintegy 80 ezer munkatársa használ – a fejlesztők pedig már a globális piacot tervezi meghódítani a Microsoft Teamsre adaptált változattal.
További információ, kérés, kérdés esetén az alábbi elérhetőségeken állunk rendelkezésre:
Horváth Balázs
tartalommenedzser
+36 70 366 3012
horvath.balazs@ivsz.hu
Az IVSZ-ről
Az IVSZ a magyar digitális gazdaság szereplőinek közös platformja, a közvetlen üzleti célok felett álló ügyek, iparági és társadalmi érdekek képviselője. Iránytű, tudástár és kommunikációs szervezet az üzleti és politikai döntéshozók támogatására és az informatikai iparág fejlődésének előmozdítására.
Kapcsolódó
Ezek is érdekelhetnek
Alakítsuk közösen a DIMOP pályázati kiírásokat – véleményezés szeptember 14-ig!
Az IVSZ a GINOP Plusz, DIMOP Plusz, RRF és további operatív programok monitoring bizottságában aktívan dolgozik azért, hogy minél több fejlesztési forrás álljon a cégek rendelkezésére digitális ...