IVSZ DIGITALK Podcast: Jött, látott, győzött? A TikTok jelenség nyomában
(S02E09)
DIGITALK podcast sorozatunk eheti részében az év talán legnépszerűbb közösségi média platformját, a TikTokot vesszük górcső alá. A kínai tulajdonban lévő videómegosztó felület robbanásszerű gyorsasággal került be a köztudatba, egyrészt mint megosztó szociális jelenség, másrészt pedig mint a Z generáció mentsvára. Az adásban a platformot aktívan használó tartalomgyárosokkal és szakértőkkel járjuk körbe a TikTok sikere mögött lapuló potenciális okokat, illetve megvizsgáljuk a jelenséget szociális, generációs és marketing szempontokból is.
A beszélgetés résztvevői:
- Bóna Samu: 2014 óta készít tartalmakat különböző social media platformokra, emellett pedig videós újságírással is foglalkozott. Jelenleg influencer marketingesként tevékenykedik és TikTok tartalmakat állít elő.
- Guld Ádám: médiakutató, kommunikációs szakember, a Pécsi Tudományegyetemen a Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék adjunktusa. Szakterülete a generációs kommunikáció és a social media trendek vizsgálata, az elmúlt hónapokban pedig különös figyelemmel és tudományos kutatási céllal követi a TikTokot és az ott kialakuló felhasználói bázist. Ádám az Y generáció képviselője.
- Tóth Máté: az IVSZ digitális tartalom munkatársa. IVSZ-es munkája mellett 4 éve foglalkozik internetes tartalomgyártással, mely során közösségi média felületekre (a TikTokra is) állít elő fotós és videós tartalmakat.
A podcastról itt olvashatsz részletesebben.
Kapcsolódó
Ezek is érdekelhetnek

DIGITALK – Dr. Sárhegyi István, 4iG Űr és Védelmi Technológiák Zrt.
Miért fontos az űrtechnológia a jövő számára? Hogyan alakítja át az iparág az innovációról és a globális együttműködésről alkotott elképzeléseinket?

DIGITALK – Az egyszeri gyártulajdonos esete a szimulációval
A vállalati digitalizációt talán a gyakorlati példák, történetek mentén lehet legjobban megismerni. Ezekből derülnek ki azok a motivációk, ellenállások, elakadások, amelyek ezeket a folyamatokat a ...