Ukrán-Orosz konfliktus

Az IVSZ azonnali cselekvésre, segítségnyújtásra buzdította tagságát azért, hogy infokommunikációs, illetve egyéb segítséghez jussanak azok, akik az orosz-ukrán háborús helyzet nyomán erre rászorulnak.

Most megmutatjuk, hogyan és mivel segítenek tagcégeink.


H1 Systems Mérnöki Szolgáltatások Kft.

A H1 Systems menedzsmentje az ukrán háború kirobbanását követő vezetői meetingjén döntött arról, hogy milyen formában segítené az érintetteket. A döntés értelmében a Baptista Szeretetszolgálat munkáját pénzbeli adománnyal segítik, az általuk fejajánlott összeg 3 napon belül átutalásra került.  
Emellett kollégáiknak lehetőséget biztosítanak arra, hogy amennyiben valamelyik szerettük érintett a helyzetben, keressék a vállalat vezetőségét bizalommal és minden esetben egyéni támogatást nyújtanak. 
Önkéntes alapon több kollégájuk segített és jelenleg is segít a rászorulóknak fuvarozással, szervezéssel és adományokkal. Vállalati kommunikációs platformjuk lehetőséget biztosít arra, hogy dolgozóik egy számukra fontos ügy kapcsán eseményeket, adománygyűjtéseket szervezzenek, vagy segítséget kérjenek egymástól. 


Talk-A-Bot

A Talk-A-Bot a teljes belső kommunikációs rendszerének funkcióit egy akár 24 óra alatt bevezethető krízis csomaggal bővítette ki. Többnyelvű rendszerüket jelenleg is 4 cég használja ukrán nyelven, ebből a tapasztalatukból kiindulva szeretnének továbbra is segíteni minden olyan cégnek, ahol dolgozik ukrán munkavállaló, vagy segédkezik az ukrán háborús helyzet során a mentésben, az ellátásban. Ezért a bevezetése után két hónapig ingyenesen kínálják platformjukat a kommunikáció segítésére. Ez egy azonnal használható csomag, vállalati mérettől függetlenül. A „Krízis kommunikációs csomag” az ingyenes 2 hónapos időszak alatt a következő funkciókat nyújtja Viber platformján: azonnali- és ütemezett üzenetküldés a (kiválasztott) dolgozók számára (szöveg, kép, videó), kiküldött üzenetekről valós idejű olvasottsági analitika, élő chat funkció operátorok kezelésével, közleménykészítést segítő sablonok, belső kommunikációt segítő ötlettár, munkavállalói vélemény- és hangulat felmérések és pulzusmérések, hozzáférés a CHEQ-et használó szakemberek zárt közösségéhez. A vállalat rendszerének krízis kommunikációs alapjai már 2 éve elérhetők és rendszeresen ingyenesen rendelkezésre bocsájtják a megfelelő vállalatoknak, ha egy nagyobb rétegnek szüksége lehet egy gyors és egyszerűen bevezethető rendszerre.

További részletek az applikációról ezen a linken olvasható!


W.UP Szolgáltató Kft. 

A W.UP Szolgáltató Kft. adománygyűjtő programot indított, abban a formában, hogy a kollégák által felajánlatott összeget saját forrásukból megduplázzák. Nem csak vezetői, de munkavállalói, csapatszinten indult meg a segítségnyújtás folyamata a vállalaton belül. A segélyszervezetek munkájába bekapcsolódva önkéntes programokat szerveznek, gyűjtik és szállítk az adományokat. Kollégáiknak szabadnapot biztosítanak, amely napokon a menekülteknek tudnak segíteni. A vállalat szállásnyilvántartó rendszert és applikációt fejlesztett Panyola község számára. A felajánlott adományok összesítésére szolgáló nyilvántartást készítettek, amelyből szintén applikációt fejlesztenek.  


BlackBelt Technology Kft. 

Ahogy mindenkit, a BlackBelt Technology Kft. munkavállalóit és vezetőit is nagy szomorúsággal töltötte el, hogy háború robbant ki hazánk közvetlen szomszédságában. Keresték a lehetőséget egyénileg, kis csoportokban és cégesen is, hogy mivel tudnának leginkább segíteni. A menedzsmentúgy gondolta, a gyors pénzbeli segítség lenne a legjobb megoldás egy olyan szervezet számára, amely hiteles, szakavatott, sok tapasztalattal rendelkezik abban, hol és hogy a legjobb a segítségnyújtás. Ezért esett választásuk a Magyar Máltai Szeretetszolgálatra. Emellett kisebb csoportokban és egyéni szinten a közvetlen környezetükben elérhető adománygyűjtő szervezeteknek juttattak tárgyi adományokat. 


DELOCAL Technology Informatikai Zrt. 

A DELOCAL Technology Informatikai Zrt. szinte azonnali segítségnyújtásban gondolkodott. A vállalat az ország egyik legnagyobb és leginnovatívabb állásportálja, a Jobinfo.hu kezdeményezéséhez csatlakozott, amelynek keretein belül ingyenesen segítik az ukrajnai menekülteket abban, hogy a lehető leggyorsabban találjanak munkát Magyarországon. A vállalat egy olyan rendszer fejlesztésében segédkezik, amely lehetővé teszi, hogy egy QR kód beolvasása után, egy erre a célra létrehozott online felületen (https://ukrajna.cvdb.hu) könnyedén regisztrálhassák magukat az Ukrajnából érkező álláskeresők. Ezzel a megoldással lerövidül az álláskeresés folyamata, valamint ezzel egy olyan adatbázis áll elő, ami a munkáltatók és HR tanácsadók számára nyújt segítséget a megfelelő szakemberek megtalálásában.


MORTOFF

Az IVSZ tag MORTOFF Informatikai Tanácsadó és Szolgáltató Kft. csapata március eleje óta folyamatosan gyűjti az adományokat az ukrán-orosz háború miatt menekülni kényszerülő embereknek, rászorulóknak. E mellett a vállalat vezetősége úgy döntött, hogy a budapesti irodájuk szabad kapacitásait megnyitják a háború elől menekülő kollégáik előtt. Facebook posztjukban felhívást intéztek a követőikhez, amelyben kérik, hogy ha ismernek olyan szabadúszokat, informatikusokat, akiknek irodai feltételekre, infrastruktúrára lenne szükségük a munkájuk folytatásához, akkor jelezzék. Folyamatos a segítségnyújtásuk továbbra is azoknak az embereknek, akik még nem jutottak el biztonságos helyre, utazás és szállás szervezése tekintetében is.

 

Soha nem látott módszerek és intenzitás – ukrán-orosz háború a kibertérben

2022.03.26

Az IVSZ Információ- és kibervédelmi munkacsoportjának ülésén elismert hazai szakértők igyekeztek megvilágítani, hogy miért és miben egyedülálló az a harc, ami jelenleg részben a virtuális, részben ...