Felelős Digitális Designathon

2021.02.12 - 02.14

Online Designathon

Találjunk ki együtt felelős megoldásokat!

A regisztráció lezárult.

Mi ez?

Ma már tudjuk, hogy a környezeti, társadalmi és gazdasági kihívásokat összefogással, felelős gondolkodással tudjuk leküzdeni. Ezért megoldásaink társadalomra és környezetre gyakorolt hatása legalább olyan fontos, mint bármelyik pénzügyi mutató. Sőt.

Ezért a legjobb helyen vagy:

  • Ha Te, vagy a csapatod tenni szeretne a jövőért,
  • Ha foglalkoztatnak az egészségügyi és élelmiszeripari kihívások,
  • Ha hiszed, hogy a technológia jobbá teheti a világot,
  • Ha szeretnél a Design Thinking módszertanba belekóstolni,

valamint ha pont ráérsz 2021. február 12-14. között, ne habozz!

A designathon a hagyományos technológiai hackathontól eltérően nem csak az IT fejlesztőknek szól, hanem a Design Thinking módszerével az emberközpontú kreatív tervezésen alapszik. A jelentkezőket első nap segítjük abban, hogy diverz csapatokat formáljanak: így egyszerre képviseltetheti magát a tech és humán megközelítés.

Várjuk pályakezdők, új pályát keresők, már együtt dolgozó csapatok, non-profit szervezetek jelentkezését.

Kiknek szól?

Ismerkedj, ötletelj, versenyezz, és vidd el a fődíjat:

A győztes csapat tagjai 3500 EUR értékű Design Thinking képzésen vehetnek részt a Kürt Akadémia szervezésében!

Mi fog történni a rendezvényen?

Az IVSZ Felelős Digitális Designathon összekapcsolja a kreatív gondolkodókat, irányított kereteket biztosít csapatoknak. Ezzel segíti, hogy új, társadalmilag tudatos ötleteket dolgozzatok ki, vagy meglévő projekteket frissítsetek fel. Mindezt pedig a lehető legrövidebb idő alatt. Inspirálunk és módszert adunk a kezedbe!

A jelentkezés feltételei

A rendezvény az Európai Unió által a H2020 programban támogatott HubIT projekt keretében, az IVSZ és a CVTI SR szervezésében kerül megrendezésre.

Felelős Digitális Designathon - Logók

Felelős Digitális Designathon – Részvételi feltételek és adatkezelési szabályzat

Ki jelentkezhet?

Életkor

Feltétel, hogy túl legyél a 18. szülinapodon.

Lakóhely

Magyarországon vagy határon túli magyarul beszélő jelentkezőket várunk – az esemény online.

Csapatban vagy egyedül?

Jelentkezhetsz egyedül is, sőt: a Designathon egy jó alkalom lehet arra, hogy inspiráló közeget gyűjts magad köré, tettrekész társakat szerezz! A jelentkezőket az első napon interaktív módon csapatokba osztjuk, így bőven lesz networking lehetőség.

Ötlettel vagy anélkül?

Jó, ha van ötleted, de éppen a színes csapatoknak, a Design Thinking szellemében vezetett munkának és a mentorainknak köszönhetően sok ötlet a helyszínen fog megszületni. Ha érdekel a digitális innovációs, a társadalmilag felelős digitális tervezés, az élelmiszeripari vagy egészségügyi kihívások, akkor ne habozz jelentkezni!

Milyen tudás szükséges?

Bármi is a szakmai háttered – informatika, formatervezés vagy társadalomtudomány – jelentkezz bátran és légy az egyik multidiszciplináris csapat tagja. A Felelős Digitális Designathon lényege éppen az, hogy az informatikai és technológiai tudás a társadalomtudományos, humán megközelítéssel együtt legyen jelen. Minden csapat különböző tapasztalatokkal és háttérrel rendelkező egyéneket hoz majd össze, ideális esetben az eloszlás 2/2 vagy 1/3 fő lesz bármely tudományág javára.

Szükséges üzleti tapasztalat, munkatapasztalat?

Nem, kifejezetten várjuk egyetemisták jelentkezését, akik belekóstolnának az üzleti tervezés és a digitális innováció világába.

 

Magatartási kódex

Légy tisztelettudó. Designathonunk elkötelezett amellett, hogy zaklatásmentes helyet biztosítson mindenki számára, nemtől, kortól, szexuális irányultságtól, képességtől, fizikai megjelenéstől, fajtól vagy vallástól függetlenül.

A HubIT az inkluzivitást jelenti. Semmilyen formában nem toleráljuk a zaklatásokat. A szexuális nyelvezet és a nem megfelelő képi anyagok nem elfogadhatóak a benyújtott projektekben, sem az esemény során bármikor, ideértve a beszélgetéseket, workshopokat, és az online médiát. A jelen szabályokat megszegő résztvevőket a rendezvény szervezőinek döntése alapján kizárhatják a rendezvényről. Minden olyan eseményről, amely sérti a HubIT magatartási kódexét, az alább leírtak szerint kell jelenteni.

A zaklatás magában foglalja, de nem kizárólag, az alábbiakkal kapcsolatos sértő szóbeli megjegyzéseket:

  • nem,
  • kor,
  • szexuális orientáció,
  • képesség,
  • fizikai megjelenés,
  • verseny,
  • vallás,
  • szexuális vagy grafikus képek a nyilvános terekben,
  • szándékos megfélemlítés,
  • üldözés, követés, zaklatás,
  • fényképezés vagy videófelvétel valakinek beleegyezése nélkül,
  • a tárgyalások vagy más események folyamatos megszakítása,
  • nem megfelelő fizikai érintkezés,
  • kellemetlen szexuális figyelem.

Minden résztvevőnek, beleértve a résztvevőket, az előadókat, a zsűritagokat, a nagyközönséget és a szervezőket, mindenkor be kell tartania az alábbi magatartási kódexet. Bármely résztvevőt, aki a fenti viselkedést mutatja arra kérünk, hogy azonnal hagyja abba, és a rendezvényszervezők belátása szerint bármilyen megfelelőnek ítélt intézkedést meg lehet tenni, ideértve az elkövető figyelmeztetését vagy a bemutatóhoz való jog nélkül történő kizárását az eseményről.

Ha zaklatják, észreveszi, hogy valakit zaklatnak, vagy bármilyen más problémája van, kérjük, kövesse az alábbi jelentési eljárást, és haladéktalanul jelentse az eseményt. A részvényszervezők az alábbi telefonszámokon keresztül bármikor elérhetők lesznek.

A szervezők örömmel segítenek a résztvevőknek a helyi bűnüldöző szervek felkeresésében, vagy más módon segítik a zaklatásban érintetteket abban, hogy biztonságban érezzék magukat a rendezvény ideje alatt.

Jelentési eljárás

Ha kényelmetlenül érzi magát, vagy úgy gondolja, hogy esetlegesen megsértették a magatartási kódexet, kérjük, a következő módszerekkel jelezze. Minden jelentést tevőnek joga van névtelennek maradni.

Süveges-Heilingbrunner Klára, hklara@ivsz.hu +36703922048

A magatartási kódex a következő magatartási kódexeken alapul: McHacks Magatartási Kódex, Major League Hacking Magatartási Kódex, Hack Magatartási Kódex, Hack @ Brown Magatartási Kódex, JustHack Magatartási Kódex,

Ha bármilyen kérdése van ezzel a magatartási kódexszel kapcsolatban, forduljon a hklara@ivsz.hu e-mail címen kollégánkhoz. A HubIT fenntartja a jogot, hogy a magatartási kódexet bármikor módosítsa.

 

BIZALMASSÁGI NYILATKOZAT ÉS ÉRTESÍTÉS A SZEMÉLYES ADATOK HASZNÁLATÁRÓL

A Designathont a HubIT konzorcium partnerei szervezik a „HUB az IKT-alapú kutatás és innováció felelősségének és inkluzivitásának növelésére az SSH kutatással való konstruktív interakciók révén” című projekt keretében. A programot az Európai Bizottság finanszírozza. A program célja az ICT-SSH ökoszisztémát alkotó érdekelt felek közötti konstruktív együttműködés elősegítése. A program elősegíti a társadalom- és bölcsésztudományok (SSH) hatékonyabb beépülését a folyamatban lévő H2020 ICT projektekbe és új ICT projektek ötletekbe a két közöség együttműködésének stimulálása révén, amelyeket akár a Horizon Europe program, más nemzetközi vagy nemzeti programok, vagy magánbefektetők finanszíroznak.

 

Én, a Designathon résztvevője,

  • vállalom, hogy megvédem a Program hírnevét, és nem teszek olyasmit, amely veszélyeztetheti a Program imázsát és hírnevét,
  • megértettem, hogy a Program előtt/alatt létrehozott és/vagy bemutatott összes szellemi tulajdon (IP) csak az alkotó(k)hoz tartozik, és a szellemi tulajdonról szóló törvény és más szellemi tulajdonvédelmi törvények védik,
  • hozzájárulok, hogy a Program során készült fényképeket és videó anyagokat reklámcélokra a szervezők felhasználják további előzetes hozzájárulásom nélkül,
  • megértettem, hogy a bizalmas információk magukban foglalnak minden IP-t, üzleti ötletet, know-how-t, üzleti koncepciót, szoftvert, eljárásokat, termékeket, szolgáltatásokat, fejlesztési projekteket vagy programokat, ötletleírásokat vagy bármilyen számomra feltárt következtetést. A bizalmas információk nem tartalmazzák azokat az információkat, amelyek ismertek vagy amelyeket az üzleti ötlet megismerése előtt önállóan dolgoztak ki, a tiltott tevékenységek révén nyilvánosan elérhetővé vált információk, illetve a harmadik felektől szerzett információk, akiknek joguk van az ilyen információk nyilvánosságra hozatalára,
  • vállalom, hogy a Program résztvevőivel kapcsolatos bizalmas információkat semmilyen harmadik félnek nem adom ki a Program résztvevőinek előzetes írásbeli beleegyezése nélkül,
  • vállalom, hogy a bizalmas információkat semmilyen más célra nem használom fel, csak a Programban való részvételre és/vagy a Program során történő felülvizsgálatra és értékelésre, valamint segítség nyújtására a résztvevők számára.
  • elfogadom, hogy az adatfeldolgozó – a HubIT konzorcium partnerei – feldolgozza a személyes adataimat – név, vezetéknév, nem, e-mail cím, telefonszám, LinkedIn elérhetőségek, város és származási ország a Program kapcsolattartó adatbázisának adminisztrálása céljából. A feldolgozott adatokat 3 (három) naptári évig őrzik. Tudomásul veszem, hogy jogomban áll egyet nem érteni ezzel a záradékkal, amely esetben elveszítem a program tevékenységeiben való részvétel jogát, valamint azt, hogy közvetlenül kapjak információt a projekt nyújtotta lehetőségekről, a folyamatban lévő és a közelgő eseményekről és hírekről. Tájékoztatást kaptam, hogy bármikor visszavonhatom a beleegyezésemet. Tudom, hogy az EU általános adatvédelmi rendeletének (a továbbiakban: GDPR) 15., 16., 17., 21. cikkével összhangban, amely előirányozza a személyes alanyok adatvédelmi jogait és azok szabályozását, jogom van 1) tudomást szerezni (tájékoztatást kapni) a személyes adataim kezeléséről; 2) megismerni a személyes adataimat és másolatokat kapni róluk; 3) kérni a személyes adataim törlését vagy a személyes adataim feldolgozásához kapcsolódó tevékenységek szüneteltetését, ha az adatok kezelése nem felel meg a GDPR-nek és a személyes adatok felhasználását és feldolgozását szabályozó más jogi aktusoknak; 4) kifogásolni személyes adataim kezelését. Tudom, hogy abban az esetben, ha az Adatfeldolgozóval kapcsolatos problémák nem oldódnak meg, jogom van kapcsolatba lépni a felügyeleti szervvel. A személyes adat minden olyan információ, amely egy természetes személlyel kapcsolatos – az érintett, akinek személye ismert, és közvetlenül vagy közvetve azonosítható elsősorban olyan mutatók használatával, mint név, vezetéknév, helymeghatározási információ, egy vagy több fizikai, fiziológiai, gazdasági, kulturális vagy társadalmi identitásvonások, a személyes egészséggel, etnikai származással kapcsolatos különleges személyes adatok.

Hogyan tudok jelentkezni a versenyre?

Töltsd ki a regisztrációs űrlapot.

Mire lesz szükségem a regisztrációhoz? Miért van szükség Microsoft fiókra?

  • Betöltötted 18. életéved.
  • Rendelkezel ingyenes Microsoft fiókkal. Erre a Teams hozzáférés biztosítása miatt lesz szükséged, mivel a csapattagok itt fognak egymással kommunikálni a verseny alatt. Javasoljuk, telepítsd a programot legkésőbb a jelentkezést követően, mivel meghívót fogunk majd küldeni a csapatod által és a közösen használt kommunikációs csatornákhoz.

Ingyenes a részvétel?

A részvétel teljesen ingyenes.

Milyen nyelven fog zajlani a designathon?

Magyarul.

Hány fős és milyen összetételű csapatok regisztrálhatnak?

A csapatokat 3-4 fő különböző tudással rendelkező csapattag fogja alkotni.

A csapatoknak kötelezően multidiszciplináris felépítésűnek kell lennie, azaz ICT hátterű emberek mellett társadalomtudományi hátterű tagoknak is szerepet kell kapniuk a csoportban. Az ideális eloszlás 2/2 vagy 1/3 fő bármely tudományág javára. Emellett a nemek arányára is figyelmet kell fordítani és ebben a tekintetben is vegyes csoportokra számítunk.

Mit tegyek, ha nincs csapatom?

Jelentkezhetsz egyedül is, sőt: a Designathon egy jó alkalom lehet arra, hogy inspiráló közeget gyűjts magad köré, tettrekész társakat szerezz! A jelentkezőket az első napon interaktív módon csapatokba osztjuk, így bőven lesz networking lehetőség.

Milyen tudás szükséges?

Bármi is a szakmai háttered – informatika, formatervezés vagy társadalomtudomány – jelentkezz bátran és légy az egyik multidiszciplináris csapat tagja. A Felelős Digitális Designathon lényege éppen az, hogy az informatikai és technológiai tudás a társadalomtudományos, humán megközelítéssel együtt legyen jelen. Minden csapat különböző tapasztalatokkal és háttérrel rendelkező egyéneket hoz majd össze, ideális esetben az eloszlás 2/2 vagy 1/3 fő lesz bármely tudományág javára.

Szükséges üzleti tapasztalat, munkatapasztalat?

Nem, kifejezetten várjuk egyetemisták jelentkezését, akik belekóstolnának az üzleti tervezés és a digitális innováció világába.

Mit tegyek, ha nincs vagy félkész az ötletem?

Jó, ha van ötleted, de éppen a színes csapatoknak, a Design Thinking szellemében vezetett munkának és a mentorainknak köszönhetően sok ötlet a helyszínen fog megszületni. Ha érdekel a digitális innovációs, a társadalmilag felelős digitális tervezés, az élelmiszeripari vagy egészségügyi kihívások, akkor ne habozz jelentkezni!

Mit jelent az ötlet?

Olyan ötletekről fog szólni az esemény, amelyek az egészségügy és az agrárszektor, élelmiszerkereskedelem területén jelenlévő kihívások digitális megoldására fókuszálnak.
Az egészségügy és az agrárszektor konzervatívként ismert ágazatok, ahol az új megoldások bevezetése rengeteg nehézségbe ütközik. A változás már elindult, így ma már rengeteg inkubációs és accelerator program, befektetési lehetőség jelent meg ezen piacok serkentésére. Talán már te is ismered az olyan sikeres magyar vállalkozások nevét, mint a Turbine AI, az Oncompass Medicine, a Fitpuli vagy az Agrodat Kft. Olyan megoldásra váró problémák találhatóak ezeken a területeken, mint például

  • az egészségügyi ellátáshoz való egyenlőtlen hozzáférés
  • a technológia által lehetővé tett új egészségügyi ellátások és a privát szféra dilemmás egyensúlya
  • az idős emberek mozgásszegény életmódja és fizikai fittség-vesztése a a járvány nyomán
  • élelmiszerpazarlás az élelmiszeripari szereplők és a lakosság körében
  • a mezőgazdasági termelés hatékonyságát veszélyeztető különböző tényezők
  • az ellátási lánc hatékonyságának problémái

Az egészségügyi és élelmiszeripari fenntartható fejlődési célokról és a hozzájuk kapcsolódó kihívásokról ezen az oldalon olvashatsz bővebben.

Vagy inspirációul olvass bele a Világgazdasági Fórum útmutatójába a fenntartható fejlődési célok technológiai felturbózásáról!

Partnerünk, a berlini HubIT Designathon döntősei között találunk több olyan példát is ami a rapid desiganathon formátumot használva indult el világmegváltó útjára:

  • SwipeOff-Screen Life Balance: Az ötletgazdák célja, hogy segítsék egyensúlyban tartani a felhasználók képernyő-idejüket és a valós életben végzett tevékenységeket.
  • SKINai: egy olyan alkalmazás, amely lehetővé teszi a bőrgyógyászok számára, hogy sötét bőrű embereknél rögzítsék és osztályozzák a bőrbetegségek képeit, majd feltöltsék azokat az alkalmazásba, hogy elérhetővé tegyék azokat a kutatók vagy más orvosok számára.
  • Virtual Chain: A csapat gyors választ akar adni a COVID-19 okozta elszigetelődés, szorongás csillapítására, megoldásukkal a mentális egészség fenntartható.
  • Remote Social Assistance: Házhoz hozza a támogató szociális ellátórendszert és az egészségügyi ellátás állapotfeltáró szakaszát – 360 fokos video streaming technológiájukkal az elszigetelt rászorulók többé nem lesznek elérhetetlenek.
  • Patient Health History Record System: A projekt a közegészségügyi terület számára nyújt megoldást, amelynek célja a legszegényebb lakosság kiszolgálása. A projekt a korábbi betegadatok kezelésével foglalkozik és egy virtuális kórelőzmény kezelő rendszert fejleszt, mely névtelen nyílt adatbázisa akár az automatizált diagnosztika alapjait képezheti majd!?

Szűrés

Kulcsszó
No Results Icon

Nincs a szűrésnek megfelelő találat.

Kérjük, módosítsd a szűrési feltételeket.

Szűrés

Kulcsszó
No Results Icon

Nincs a szűrésnek megfelelő találat.

Kérjük, módosítsd a szűrési feltételeket.