Felelős Digitális Designathon

2021.01.29 - 01.31

Online Designathon

Tervezz velünk fenntartható és pozitív hatású digitális megoldásokat!

Január 29-31 között az online térben megrendezzük a Felelős Digitális Designathont, ahol kikeltetjük és útjára indítjuk a digitálisan és társadalmilag tudatos ötleteket. A három nap során a jelentkezők az egészségügy és az élelmiszeripar területén felmerülő problémák digitális megoldásán munkálkodnak az informatikai és társadalomtudományos hozzáállást ötvöző szemlélettel. Mentorgárdánk két napon át segít finomhangolni és kilövésre előkészíteni az ötleteket, amelyeket aztán a záró délutánon a zsűri tüzetesen szemügyre vesz.

A győztes csapat tagjai 3500 EUR értékű Design Thinking képzésen vehetnek részt a Kürt Akadémia szervezésében!

Az elmúlt években fokozatosan sűrűsödnek a digitalizációt és a technológiát övező dilemmák, egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a digitális megoldások és a társadalmi érdekek mérlegén kell óvatosan egyensúlyoznunk. Az elmúlt, történelmi jelentőségű évben pedig egy minden eddiginél nagyobb diszrupciót is megtapasztaltunk, amelynek nyomán kézzelfoghatóbbá vált az emberiség jövőjére való felkészülés, a hosszútávú tervezés szükségessége. 

A COVID-19 járvány mesterien leplezte le az analóg és digitalizációs hiányosságainkat. A járvány súlya és az életünket felforgató változások alatt több terület is recseg-ropog. A nagyívű problémák megoldása aligha történhet technológia nélkül: az 5G, a mesterséges intelligencia, a blockchain, a Big Data és az IoT olyan exponenciális hatóerők, amelyek révén a problémákat is nagyobb hatókörben tudjuk megközelíteni. A megoldás során minden eddiginél fontosabb az, hogy az ötleteinkkel ne teremtsünk új problémákat, illetve az innovációnk évek múlva is pozitív hatással bírjon a társadalom életében. Válságálló, időálló és fenntartható digitális megoldások szükségesek az egészségügy és az élelmiszeripar területén.

A jelentkezés feltételei

Segítség a regisztrációhoz

Inspirálunk, módszert adunk a kezedbe, polírozunk és elindítunk! 

Felelős Digitális Designathon - Logók

A rendezvény az Európai Unió által a H2020 programban támogatott HubIT projekt keretében, az IVSZ és a CVTI SR szervezésében kerül megrendezésre.

A projekt az érintett szervezetek figyelmét felhívja az társadalmilag felelős innovációs megközelítésre (RRI), illetve tudatosítja, hogy az RRI koncepció alkalmazása a fejlesztés és innováció társadalmi elfogadásában kulcsszerepet tölthet be, végül pedig igyekszik hozzájárulni, hogy minél több IKT projekt legyen RRI kompatibilis, amelyekhez különböző eszközöket is biztosít. A HubIT projektet az Európai Unió a H2020 program keretében támogatja.  

 

 

Felelős Digitális Designathon – Részvételi feltételek és adatkezelési szabályzat

Ki vehet részt?

Különböző háttérrel és tapasztalatokkal rendelkező, magyarországi vagy határon túli magyarul beszélő 18 évnél idősebb egyének, akikből a rendezvény első napján 3-4 főből álló csapatok jönnek létre, amelyek két napon keresztül dolgozhatnak szakemberek segítségével a projektötleteik kidolgozásán. Bármi is a szakmai háttered – informatika, formatervezés vagy társadalomtudomány – jelentkezz bátran és légy az egyik multidiszciplináris csapat tagja. A csapatoknak kötelezően multidiszciplináris felépítésűnek kell lennie, azaz ICT hátterű emberek mellett társadalomtudományi hátterű tagoknak is szerepet kell kapniuk a csoportban. Az ideális eloszlás 2/2 vagy 1/3 fő bármely tudományág javára. Emellett a nemek arányára is figyelmet kell fordítani és ebben a tekintetben is vegyes csoportokra számítunk.

A szakmai zsűri előre meghatározott értékelési szempontok mentén díjat ad a csapatok által generált legjobb ötletnek.

A résztvevők legfeljebb 4-5 fős csapatokat hoznak létre, amelyek a Program során:

  1. Új üzleti és kutatási ötleteket hoznak létre közösen és tesztelnek;
  2. Mélyreható visszajelzéseket kapnak szakértőktől és potenciális végfelhasználóktól;
  3. Határokon átnyúló, páneurópai üzleti partnerségeket hoznak létre;
  4. és versenybe szállhatnak az értékes díjakért.

 

Magatartási kódex

Légy tisztelettudó. Designathonunk elkötelezett amellett, hogy zaklatásmentes helyet biztosítson mindenki számára, nemtől, kortól, szexuális irányultságtól, képességtől, fizikai megjelenéstől, fajtól vagy vallástól függetlenül.

A HubIT az inkluzivitást jelenti. Semmilyen formában nem toleráljuk a zaklatásokat. A szexuális nyelvezet és a nem megfelelő képi anyagok nem elfogadhatóak a benyújtott projektekben, sem az esemény során bármikor, ideértve a beszélgetéseket, workshopokat, és az online médiát. A jelen szabályokat megszegő résztvevőket a rendezvény szervezőinek döntése alapján kizárhatják a rendezvényről. Minden olyan eseményről, amely sérti a HubIT magatartási kódexét, az alább leírtak szerint kell jelenteni.

A zaklatás magában foglalja, de nem kizárólag, az alábbiakkal kapcsolatos sértő szóbeli megjegyzéseket:

  • nem,
  • kor,
  • szexuális orientáció,
  • képesség,
  • fizikai megjelenés,
  • verseny,
  • vallás,
  • szexuális vagy grafikus képek a nyilvános terekben,
  • szándékos megfélemlítés,
  • üldözés, követés, zaklatás,
  • fényképezés vagy videófelvétel valakinek beleegyezése nélkül,
  • a tárgyalások vagy más események folyamatos megszakítása,
  • nem megfelelő fizikai érintkezés,
  • kellemetlen szexuális figyelem.

Minden résztvevőnek, beleértve a résztvevőket, az előadókat, a zsűritagokat, a nagyközönséget és a szervezőket, mindenkor be kell tartania az alábbi magatartási kódexet. Bármely résztvevőt, aki a fenti viselkedést mutatja arra kérünk, hogy azonnal hagyja abba, és a rendezvényszervezők belátása szerint bármilyen megfelelőnek ítélt intézkedést meg lehet tenni, ideértve az elkövető figyelmeztetését vagy a bemutatóhoz való jog nélkül történő kizárását az eseményről.

Ha zaklatják, észreveszi, hogy valakit zaklatnak, vagy bármilyen más problémája van, kérjük, kövesse az alábbi jelentési eljárást, és haladéktalanul jelentse az eseményt. A részvényszervezők az alábbi telefonszámokon keresztül bármikor elérhetők lesznek.

A szervezők örömmel segítenek a résztvevőknek a helyi bűnüldöző szervek felkeresésében, vagy más módon segítik a zaklatásban érintetteket abban, hogy biztonságban érezzék magukat a rendezvény ideje alatt.

Jelentési eljárás

Ha kényelmetlenül érzi magát, vagy úgy gondolja, hogy esetlegesen megsértették a magatartási kódexet, kérjük, a következő módszerekkel jelezze. Minden jelentést tevőnek joga van névtelennek maradni.

Süveges-Heilingbrunner Klára, hklara@ivsz.hu +36703922048

A magatartási kódex a következő magatartási kódexeken alapul: McHacks Magatartási Kódex, Major League Hacking Magatartási Kódex, Hack Magatartási Kódex, Hack @ Brown Magatartási Kódex, JustHack Magatartási Kódex,

Ha bármilyen kérdése van ezzel a magatartási kódexszel kapcsolatban, forduljon a hklara@ivsz.hu e-mail címen kollégánkhoz. A HubIT fenntartja a jogot, hogy a magatartási kódexet bármikor módosítsa.

 

BIZALMASSÁGI NYILATKOZAT ÉS ÉRTESÍTÉS A SZEMÉLYES ADATOK HASZNÁLATÁRÓL

A Designathont a HubIT konzorcium partnerei szervezik a „HUB az IKT-alapú kutatás és innováció felelősségének és inkluzivitásának növelésére az SSH kutatással való konstruktív interakciók révén” című projekt keretében. A programot az Európai Bizottság finanszírozza. A program célja az ICT-SSH ökoszisztémát alkotó érdekelt felek közötti konstruktív együttműködés elősegítése. A program elősegíti a társadalom- és bölcsésztudományok (SSH) hatékonyabb beépülését a folyamatban lévő H2020 ICT projektekbe és új ICT projektek ötletekbe a két közöség együttműködésének stimulálása révén, amelyeket akár a Horizon Europe program, más nemzetközi vagy nemzeti programok, vagy magánbefektetők finanszíroznak.

 

Én, a Designathon résztvevője,

  • vállalom, hogy megvédem a Program hírnevét, és nem teszek olyasmit, amely veszélyeztetheti a Program imázsát és hírnevét,
  • megértettem, hogy a Program előtt/alatt létrehozott és/vagy bemutatott összes szellemi tulajdon (IP) csak az alkotó(k)hoz tartozik, és a szellemi tulajdonról szóló törvény és más szellemi tulajdonvédelmi törvények védik,
  • hozzájárulok, hogy a Program során készült fényképeket és videó anyagokat reklámcélokra a szervezők felhasználják további előzetes hozzájárulásom nélkül,
  • megértettem, hogy a bizalmas információk magukban foglalnak minden IP-t, üzleti ötletet, know-how-t, üzleti koncepciót, szoftvert, eljárásokat, termékeket, szolgáltatásokat, fejlesztési projekteket vagy programokat, ötletleírásokat vagy bármilyen számomra feltárt következtetést. A bizalmas információk nem tartalmazzák azokat az információkat, amelyek ismertek vagy amelyeket az üzleti ötlet megismerése előtt önállóan dolgoztak ki, a tiltott tevékenységek révén nyilvánosan elérhetővé vált információk, illetve a harmadik felektől szerzett információk, akiknek joguk van az ilyen információk nyilvánosságra hozatalára,
  • vállalom, hogy a Program résztvevőivel kapcsolatos bizalmas információkat semmilyen harmadik félnek nem adom ki a Program résztvevőinek előzetes írásbeli beleegyezése nélkül,
  • vállalom, hogy a bizalmas információkat semmilyen más célra nem használom fel, csak a Programban való részvételre és/vagy a Program során történő felülvizsgálatra és értékelésre, valamint segítség nyújtására a résztvevők számára.
  • elfogadom, hogy az adatfeldolgozó – a HubIT konzorcium partnerei – feldolgozza a személyes adataimat – név, vezetéknév, nem, e-mail cím, telefonszám, LinkedIn elérhetőségek, város és származási ország a Program kapcsolattartó adatbázisának adminisztrálása céljából. A feldolgozott adatokat 3 (három) naptári évig őrzik. Tudomásul veszem, hogy jogomban áll egyet nem érteni ezzel a záradékkal, amely esetben elveszítem a program tevékenységeiben való részvétel jogát, valamint azt, hogy közvetlenül kapjak információt a projekt nyújtotta lehetőségekről, a folyamatban lévő és a közelgő eseményekről és hírekről. Tájékoztatást kaptam, hogy bármikor visszavonhatom a beleegyezésemet. Tudom, hogy az EU általános adatvédelmi rendeletének (a továbbiakban: GDPR) 15., 16., 17., 21. cikkével összhangban, amely előirányozza a személyes alanyok adatvédelmi jogait és azok szabályozását, jogom van 1) tudomást szerezni (tájékoztatást kapni) a személyes adataim kezeléséről; 2) megismerni a személyes adataimat és másolatokat kapni róluk; 3) kérni a személyes adataim törlését vagy a személyes adataim feldolgozásához kapcsolódó tevékenységek szüneteltetését, ha az adatok kezelése nem felel meg a GDPR-nek és a személyes adatok felhasználását és feldolgozását szabályozó más jogi aktusoknak; 4) kifogásolni személyes adataim kezelését. Tudom, hogy abban az esetben, ha az Adatfeldolgozóval kapcsolatos problémák nem oldódnak meg, jogom van kapcsolatba lépni a felügyeleti szervvel. A személyes adat minden olyan információ, amely egy természetes személlyel kapcsolatos – az érintett, akinek személye ismert, és közvetlenül vagy közvetve azonosítható elsősorban olyan mutatók használatával, mint név, vezetéknév, helymeghatározási információ, egy vagy több fizikai, fiziológiai, gazdasági, kulturális vagy társadalmi identitásvonások, a személyes egészséggel, etnikai származással kapcsolatos különleges személyes adatok.

Hogyan tudok regisztrálni?

Az eseményen való részvételhez kérjük, jelentkezz be ivsz.hu fiókodba, majd regisztrálj.

Amennyiben nem rendelkezel fiókkal, kérjük regisztrálj ide kattintva, add meg kapcsolattartási adataidat, majd aktiváld fiókodat a megadott e-mail címben kiküldött linkre kattintva. Ezt követően jelentkezz be az oldalra, majd kattints a jelentkezés gombra és regisztráld magad ingyenesen az eseményre.

Amennyiben már rendelkezel ivsz.hu fiókkal, mindössze néhány kattintással regisztrálhatod magad a rendezvényre. Amennyiben elfelejtetted jelszavad, és újat szeretnél igényelni, kérjük kattints ide. Fiókot weboldalunk megújulása óta, 2020 nyarától kezdve tudsz regisztrálni, korábbi oldalunkon regisztrált felhasználóknak újra szükséges regisztrálnia technikai és jogi okokból.

Mire lesz szükségem a regisztrációhoz? Miért van szükség Microsoft fiókra?

  • Betöltötted 18. életéved.
  • Rendelkezel ingyenes Microsoft fiókkal. Erre a Teams hozzáférés biztosítása miatt lesz szükséged, mivel a csapattagok itt fognak egymással kommunikálni a verseny alatt. Javasoljuk, telepítsd a programot legkésőbb a jelentkezést követően, mivel meghívót fogunk majd küldeni a csapatod által és a közösen használt kommunikációs csatornákhoz.

Ingyenes a részvétel?

A részvétel teljesen ingyenes.

Milyen nyelven fog zajlani a designathon?

Magyarul.

Hány fős és milyen összetételű csapatok regisztrálhatnak?

A csapatokat 3-4 fő különböző tudással rendelkező csapattag fogja alkotni.

A csapatoknak kötelezően multidiszciplináris felépítésűnek kell lennie, azaz ICT hátterű emberek mellett társadalomtudományi hátterű tagoknak is szerepet kell kapniuk a csoportban. Az ideális eloszlás 2/2 vagy 1/3 fő bármely tudományág javára. Emellett a nemek arányára is figyelmet kell fordítani és ebben a tekintetben is vegyes csoportokra számítunk.

Mit tegyek, ha nincs csapatom?

Amennyiben nincs csapatod, akkor is mindenképpen jelentkezz, keresni fogunk neked csapattársakat.

Szűrés

Kulcsszó
No Results Icon

Nincs a szűrésnek megfelelő találat.

Kérjük, módosítsd a szűrési feltételeket.

Szűrés

Kulcsszó
No Results Icon

Nincs a szűrésnek megfelelő találat.

Kérjük, módosítsd a szűrési feltételeket.