IT Fitneszteszt 2022 V4 – Nemzetközi felméréssel térképezzük fel a digitális készségeket

Az IVSZ a hazai megvalósítója az IT Fitneszteszt 2022 V4 elnevezésű nagyszabású online felmérés célú projektnek, amely április elejétől a V4-országokban élő diákok, fiatal felnőttek digitális készségeit térképezi fel a gyakorlati ismeretekre fókuszálva.  

 

A 2022 áprilisa és júniusa közé időzített nemzetközi felmérés a kitöltők korosztályának megfelelő összetett feladatok révén azt vizsgálja, hogy mennyire fejlett digitális készségekkel rendelkeznek a V4-országok diákjai. A teszt nem az iskolai tananyag ismeretére irányul.  A felnőtt korosztály számára az IT Fitneszteszt segíthet a magánéletükhöz és munkájukhoz szükséges digitális készségek tesztelésében, a hiányosságok azonosításában, amelyek fejlesztésére a jövőben érdemes fókuszálniuk.  

A tervek szerint mintegy 20 000 kitöltés – 18 000 diák, 2000 felnőtt – eredménye alapján összesítjük majd a tanulságokat. 

Mivel az IT Fitneszteszt elsősorban a gyakorlati ismeretekre fókuszál, ennek megfelelően összetett, gondolkodást igénylő kérdéseket tartalmaz az általános, a kitöltőre vonatkozó demográfiai kérdéseken felül.  Külön 20 kérdéses online feladatsor készült az általános iskolák felső tagozatos diákjainak, míg a középiskolásoknak és egyetemistáknak egy fokkal összetettebb, 25 elemből álló kérdéssort kell megoldaniuk.  

A kérdések az internethasználat, az IT biztonság, a csoportmunka-szoftverek és közösségi hálózatok, illetve az irodai alkalmazások témakörét érintik. A kitöltők a válaszok beküldését követően egy elektronikus tanúsítványt kapnak, amiből látszik, hogy milyen témákban kellene fejlődniük. 

Az IT Fitneszteszt kapcsán az IVSZ elsősorban a hazai diákok, tanáraik, valamint az iskolák igazgatóinak közreműködésére számít, de a kérdőívet olyan érdeklődők is kitölthetik, akik csupán fel szeretnék mérni aktuális készségszintjüket. 

Nyereményjáték 

A kitöltő diákok, tanárok és oktatási intézmények nyereményjátékban vesznek részt, ahol értékes ajándékokra számíthatnak. A legszerencsésebb diák fődíjként egy Xboxot kap, egy szerencsés iskola pedig egy közel kétmillió forint értékű Maker’s Red Box alkotópedagógiai csomagot nyerhet. A fődíjakon kívül további értékes nyereményekért is versenybe szállhatnak a diákok, tanárok és iskoláik. 

A felméréssel kapcsolatos további információ az IT Fitneszteszt weboldalán érhető el. 

Az IVSZ és az iparág szerepe 

A digitális készségek megléte és fejlesztése ma már nem csak a munkaerőpiacon, de a mindennapi életben is elengedhetetlen, így az IVSZ kiemelten fontosnak tartja, hogy aktívan részt vegyen az ezt szolgáló projektekben, és azok tapasztalatait becsatornázza az oktatási szektor és a munkaerőpiac fejlesztésén dolgozó szervezetek felé is. 

Szintén fontosnak tartjuk, hogy az iparág jelentős szereplői is csatlakozzanak a kezdeményezéshez, és akár a kitöltést motiváló felajánlásokkal, akár a felmérés népszerűsítésével vegyenek részt a projektben és tegyenek ezzel a digitális készségfejlesztés ügyéért, ami nagyban meghatározza az ország versenyképességének alakulását is. 

Az IT Fitneszteszt 2022 V4 projektet Csehország, Magyarország, Lengyelország és Szlovákia kormányai támogatják a Visegrádi Támogatás révén a Nemzetközi Visegrádi Alapból. Az Alap küldetése, hogy segítse a fenntartható regionális együttműködést szolgáló kezdeményezések megvalósítását Közép-Európában. 

 

Támogatók: