A MENTA konferenciák leginspirálóbb gondolatai

2019.06.07

A MENTA immár 26. éve gyűjti egy helyre a vállalatok számára legrelevánsabb szervezeti, technológiai és piaci tudást. Az idei konferencia fókuszában a szervezet áll: a fennmaradni, transzformálódni és innoválni képes szervezet. Az innovációk azonban nem a jövő vákuumában keletkeznek és bontakoznak ki, így olykor a jövő irányába tett legjobb lépés az, ha a visszapillantóba nézünk. Válogatásunkban a MENTA leginspirálóbb, ma is erős érvényű gondolataiból, szemléletformáló előadóiból szemeztünk. Inspirálódj és készülj fel a konferenciára!

Sugár András – volt vezérigazgató (Westel 900, T-Mobile)

„Sok példa előttünk nem volt. Tudtuk, hogy van egy nagy versenytárs. És tudtuk, hogy aki előbb cselekszik, az többet tarol.”

Sikertörténet 25 év távlatból

Sugár András, a Westel 900, illetve T-Mobile egykori vezérigazgatója előadásában felvázolta azt a növekedési utat és módszert, amelyet egy startup is megirigyelhet. A menedzsmentnek és a csapatnak már akkor folyamatosan megjósolhatatlan történésekre kellett felkészülnie, egy bizonytalan ködbe vesző pályán versenyeztek. Ebben a helyzetben az őszinteség, a bizalom és a gyorsaság szentháromsága repítette előre a céget, de a Westel-kultúrának fontos része volt a ma is sokat emlegetett adatlapú gondolkodás is. Olyan szervezeti elemekkel ismerkedhetsz meg ebből az előadásból, amelyek kiforrottak, időtállók és ma is érvényesek.

Lévay György – Research Manager, Infinite Biomedical Technologies Biomedical Engineer (MSE Budapest, Hungary)

„Még nem tartunk ott, de előbb-utóbb el fogunk oda jutni, hogy ezek a protézisek közvetlenül csatlakoznak a központi idegrendszerhez.”

A kézzel fogható mesterséges intelligencia

Lévay György (Infinite Biomedical Technologies) tavalyi teltházas előadása alatt megállt a levegő a teremben. Szinte páratlan az az elhivatottság és elkötelezettség, amellyel Gyuri a szakterületén tevékenykedik. A robotkar mesterséges intelligencia alapú programozási feladatai, a menet közben fellépő nehézségek és a folyamatos újratervezés tanulságait egy demonstráció keretében adta át a megbabonázott közönségnek.

Szeleczki Zsolt – senior szervezetfejlesztési tanácsadó

„A szűk keresztmetszet az nem a technológia, nem a pénz, és nem az üzleti modell, hanem az, hogy milyen gyorsan tudnak változni az emberek.”

A 6 legfontosabb vezetői képesség, ami egy digitálisan transzformált vállalatban nélkülözhetetlen

Szeleczki Zsolt, senior szervezetfejlesztési tanácsadó a 2017-es MENTA színpadára elhozta a komplex szervezeti átalakításokkal és innovatív megoldások bevezetésével kapcsolatos negyedszázados tapasztalatait. Zsolt arra figyelt fel, hogy a szervezetek a gyakorlatban többnyire megfeledkeznek arról, hogy a digitalizációhoz elengedhetetlen készségek fejlesztésébe energiát és pénzt fektessenek. A legtöbb ügyfelet igencsak zavarba hozza az a kérdés, hogy milyen digitális készségeket gondol fontosnak, illetve milyen kompetenciák fejlesztése lebeg a szeme előtt. A gondolatébresztő prezentáció útmutatót ad a digitálisan transzformált vállalatban nélkülözhetetlen skillekről.

Orosz Bálint – Skyscanner

„A poszt-digitális korban már nem is kell gondolkodnom ahhoz, hogy technológiával érintkezzem. A poszt-digitális kor megugrásának legnagyobb akadálya a lineáris gondolkodás.”

Szoftvercégek uralják a turizmust is – az igazi digitalizáció most következik sok iparágban

Orosz Bálint (Skyscanner) a 2016-os MENTA-n a digitális éra egy új szintjét vázolta fel: eszerint a poszt-digitalizáció csak most következik, a felhasználók pedig már nem pusztán technológiát látnak majd egy szoftverben, hanem egy funkciót, egy megoldást a problémáikra. Ahhoz, hogy a cégek ebben az új paradigmában jól tudjanak mozogni, túl kell lépniük a megszokott lineáris gondolkodáson. Nem egy újabb feature, nem egy újabb hozzáadott dolog lesz a megoldás, hanem az exponenciális gondolkodásra kell átállni.

MENTA 2010

Dr. Jonas Ridderstråle – a világszerte bestseller Funky Business és Karaoke Kapitalizmus könyvek szerzőjének angol nyelvű előadása: IT cégek és piaci elvárások a XXI. században

„Szerintem a nagyobb szervezeti kihívások kulturális és pszichológiai eredetűek, sőt, sokszor biológiai gyökerűek. Minden arra vezethető vissza, hogy az ember egyik legerősebb igénye a bizonytalanság folyamatos csökkentése.”

Végezetül pedig álljon itt egy szinte retro-szemelvény: Jonas Ridderstråle, a provokatív svéd gondolkodó 2010-ben a Karaoke kapitalizmus és a Funky business című könyveinek gondolataival rázta fel a közönségünket. Ridderstråle arra biztatja a vezetőket, hogy lépjenek ki a kapitalizmus imitációs csapdáiból, a benchmarking, az elterjedt jó gyakorlatok és üzleti leckék bilincseiből, és építsenek valódi versenyelőnyt az extrém kreativitás kibontakoztatásával. A fogyasztók érzelmi alapon hoznak döntéseket, így aztán Darwin hagyatékát újraírva azt mondhatjuk, hogy nem a legalkalmasabb cégek fognak túlélni, hanem a „legszexibbek”.

A szerző legfrissebb gondolatait ebben az interjúban hallgathatod meg.

 

Várunk a MENTA konferenciára szeptember 18-án és 19-én a sárvári Spirit Hotel *****-be. Június 30-ig még Early bird kedvezménnyel válthatod meg a jegyed. Regisztrálj most!