Kreatívipari Hibrid Kihívások: Távkultúra és távszórakozás a változó normálisban
A koronavírus járvány elmúlt másfél éve során visszatérő téma volt a távmunka és a távokatatás. Kevesebb szó esett a „távkultúráról” és a „távszórakozásról”, ám a hónapok múlásával a koncert-, múzeum-, színház- és mindenféle kultúrélmények egyre kínzóbb hiányt jelentenek sokaknak – nem beszélve a kreatívipari alkotók egzisztenciális aggodalmairól.
Az elmúlt években a művészeti világ és a kreatívipar tömegek számára elérhető szórakoztató és bevonó formái sok szempontból hagyományosak maradtak: számos színház, múzeum nem készült fel a digitális működésre. Akiknek pedig nem volt digitális működési tervük és gyakorlatuk, azoknak a COVID-19 váratlan megtorpanást jelentett. Többen elindultak ideiglenes megoldások irányába, ám kérdés, hogy ezek megmaradnak-e a járványt követően, lesz-e belőlük kiforrott gazdasági, üzleti modell.
- Hol tartanak a művészeti- és kreatívipari szereplők a digitális szolgáltatássá válás útján?
- Milyen erők, mozgatórugók nyomják őket ebbe az irányba?
- Átvihető-e az élmény, a kultúra, a kreativitás, a katarzis az online térbe?
- Milyen működési, szervezeti és üzleti változások szükségesek ehhez?
- Segítheti-e az online és az offline tér egymást a kreatíviparban?
Az offline kultúrafogyasztásra, élő emberi kapcsolódásra szocializálódott közönség találhat-e értéket a hibrid térben, vagy a jótékony érzületekben bízhat csak az ipar?
Merre tovább? Az IVSZ DIGITALK podcast-webinarban feltesszük a legfontosabb kérdéseket.
Beszélgetőpartnerek:
- Kovács Andrea | kreatív menedzser, kurátor, a Let it Be! art agency alapítója
- Vajdai Vilmos | színész, rendező, és a TÁP Színház alapítója
- Küllői Péter | befektetési bankár, filantróp
- Kun Judit | service designer, partner, BoldX