Regionális Információtechnológiai Központ Zrt.

RITEK Zrt.

A RITEK Zrt. 2000. február 24-én alakult. A Társaság részvényeinek 100%-a Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata tulajdonában van. Alapító fő célkitűzése: „Az alapító tulajdonos (SZMJVÖ) szoftveres informatikai igényeinek kiszolgálása.” Szakmai tevékenységének főbb mérföldkövei o TITÁN alaptechnológia kifejlesztése o Alkalmazói szoftverek fejlesztése Társaságunk 2003-ban új szolgáltatásokkal és feladatkörökkel bővült, amikor a Szegedinformatika Kft.-t az alapító tulajdonos a párhuzamosságok megszüntetése érdekében összevonta a RITEK Zrt.-ben. Ekkortól nyújt hardver forgalmazási, kereskedelmi és szerviz szolgáltatásokat is a RITEK Zrt. 2004 elejére Társaságunk új szolgáltatásként létrehozta a RITEK-szervertermet, ahonnan az első lépésként a tulajdonos önkormányzat és intézményei részére elindultak a hálózaton keresztül nyújtott szoftveres szolgáltatások. Első körben a gazdálkodási területre készült szoftvermodulok álltak munkába. Cégünk 2004-ben bevezette az MSZ EN ISO 9001:2001. minőségirányítási rendszert, amely a növekedő igényeknek eleget téve folyamatosan bővítésre, adaptálásra kerül a mindennapi feladatok minél magasabb szintű ellátása érdekében. A TITÁN rendszer 2006. 01.13-án megkapta az IBM tanúsítványát, mely igazolja, hogy a rendszer az IBM szerver platformokon (PPC platformot is beleértve) is működőképes. Az IBM-el kialakult együttműködés keretében munkatársaink rendszeresen részt vesznek az IBM rendezvényein, képzésein. 2006-ra Társaságunk számára nyilvánvalóvá vált, hogy a közigazgatási területen nagy létjogosultsága van a gazdasági szférában már az informatikai szolgáltatásokra elterjedt, bevezetett és alkalmazott szolgáltatói központ (ASP) megoldásnak. Ennek érdekében kidolgozásra került az ASP-központok technikai, technológiai, szervezési, szabályozási és üzleti rendszere. 2004-ben az EU célforrások hozzáférhetővé válásával a magyar kormányzat útjára indította a GVOP-programokat, melynek egyik kiemelt területének a közigazgatás elektronizálását jelölték ki. Cégünk alapító tulajdonosa (SZMJVÖ) a GVOP-keretein belül hívta életre a SZEGOV-projektet, mellyel nyílt, ingyenes technológiákra építve (TITÁN-alapokon) kívánta lefedni a közigazgatási feladatainak informatikai szolgáltatásait. Társaságunk 2008-tól elnyerte a megvalósult SZEGOV-szoftvercsomag háttértámogató, továbbfejlesztési és hasznosítási lehetőségeit. A RITEK Zrt. ügyfélköre folyamatosan bővül az önkormányzati és kormányzati piacon. Az ügyfeleink folyamatos megbízásai stabil alapot képeznek cégünk és szolgáltatásaink folyamatos fejlesztéséhez. A cég tevékenységei, szolgáltatásai, termékei Az alapítók szándéka szerint a RITEK Rt. Alapító Okiratban megfogalmazott célja: Önkormányzati Közigazgatás Feladat- és Hatáskörét lefedő standard, komplex informatikai környezet létrehozása c. projekt megteremtése, üzemeltetése és fejlesztése, és a szükséges hardver infrastruktúra biztosítása. A projekt során elkészült, és folyamatosan fejlesztés alatt álló, a RITEK Zrt. birtokában lévő saját fejlesztésű rendszer a TITÁN nevet viseli. Cégünk jelenlegi legfőbb tevékenységeként a TITÁN nevű fejlesztői környezetben integrált intézmény,- és városirányítási alrendszerek kifejlesztése, bevezetése, üzemeltetése. Az egész városra kiterjedt intézményi hálózat fenntartása és felügyelete, a hozzá tartózó szolgáltatások üzemeltetése (mail, ftp, tartalom és vírus szűrés, vpn, egyéb hálózati szolgáltatások). Más beszállítók, fejlesztők felé történő szakmai tanácsadás, kapcsolattartás, a bevezetett rendszerekhez való integráció kialakítása. A Társaság másik fő feladata az Önkormányzat valamennyi intézményének, társaságainak számítástechnikai berendezésekkel, kellékanyagokkal történő ellátása, valamint ezen eszközök szervizelése.

6724 Szeged Huszár u. 1.

6724 Szeged Huszár u. 1

62/421-605

iroda@ritek.hu

www.ritek.hu

AOTAGKKV

Informatikai Tagozat