Az Oktatási munkacsoport az elmúlt évben is arra törekedett, hogy az oktatás és a képzés területein megfogalmazza az informatikai és telekommunikációs ágazat elvárásait és az elvárásoknak megfelelő kibocsájtási kritériumokat. Ennek érdekében a munkacsoport üléseken külső, meghívott előadók segítségével kerültek feltárásra a felsőoktatás, a köznevelés, valamint a szak- és felnőttképzés problémái.

2017-ben a munkacsoport újraválasztotta a munkacsoport vezetőnek Horváth Ádámot, az IVSZ korábbi Oktatási igazgatóját, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ vezetőjét.

Miután a köznevelés és a felsőfokú képzés területén alapvetően a kormányzat átvette javaslatainkat és azok már a közigazgatás végrehajtási szakaszában vannak, az Oktatási munkacsoport fő fókuszát a 2017-es évben a szakképzés, felnőttképzés és a munkaerőpiaci képzések adják.

Az oktatás és különösen az oktatási informatika az elmúlt 15-20 év folyamatos fejlődésének eredményeképpen mára alapvető változás előtt áll, amellyel minőségileg változtathatja meg az oktatás folyamatait, átláthatóságát és eredményességét. Mindez azonban már nem valósulhat meg az informatikai eszközök oktatás területén való puszta, és szigetszerű felhasználása révén. Az ágazati irányítás, megfelelő minták nélkül nem képes megfogalmazni a megrendelői igényeket, ezért ezeket, tényeken alapuló, valós mintákon keresztül a kínálati oldalnak kell kikísérleteznie és bemutatnia.

Az ágazati résztvevők elkötelezettsége nagyon magas az oktatás iránt, de kevés az a lehetőség, amelyen keresztül tényleges hatást gyakorolhatnak az oktatás alakítására. Az Oktatási munkacsoport arra törekszik, hogy az IVSZ saját belső programjait, a tagvállalatok programjait, illetve az egyéb külső programokat összehangolja és nagyobb átjárást tegyen lehetővé a tagvállalatok számára az oktatási rendszerrel.

A szemléletváltás célja, hogy ne legyen ciki tanulni!

 

A munkacsoportot jellemzően az IT vállalkozások HR vezetői, képzéssel foglalkozó elkötelezett munkatársai alkotják.

Fő kókuszban az IT képzés és a digitális írástudás áll.

 

Az Oktatási munkacsoport pár kiemelt aktivitása

  • Feltérképezésre került az oktatás rendszere és a képzések kimenete.
  • Gyárlátogatások során jártunk a National Instrumentsnél és az evosoftnál.
  • Elkészítettük az oktatási kiáltványt.
  • Elkészült az informatikai kerettanterv módosítási javaslatát, mely bemutatásra került az EMMI képviselői számára.
  • A Digitális Támahéten 1037 intézmény, 130773 diák és 7775 pedagógus vett részt, a megvalósuló projektek száma pedig 3250 darab.
  • Negyedik alkalommal csatlakozott az IVSZ az EU CodeWeek kezdeményezéshez, amely során több mint 475 eseményt regisztráltak az intézmények.
  • Az IVSZ Digitális Varázslóképző Tábora elnyerte a European Digital Skills Award oktatási kategóriáját.
  • IVSZ Robot Tábort szerveztünk.
  • A munkacsoport részt vett a KKK és OKJ, valamint a NAT és az informatikai kerettantervek felülvizsgálatban.
  • Tematikus látogatást szerveztünk a BETT-re.
  • Bekapcsolódtunk a Digitális Jólét Programba, részt vettünk a Digitális Oktatási Stratégia kialakításában.
  • Programjainkon népszerűsítjük a digitális alapkészségek és a programozás fejlesztését.
  • Támogatjuk az Infotanár Mentor Programot.