Az Export Munkacsoport 2016-os beszámolója

A magyar IKT szektor számára kiemelten fontos, hogy megjelenjen a regionális/globális piacon, mivel a hazai piac méretének korlátossága akadálya lehet a növekedésnek, egy ponton túl.

A globális jelenlét növeli a hazai cégek versenyképességét és bevételét egyaránt, ezért kiemelt jelentőségű, hogy a magyar vállalatok is jelen legyenek a külföldi piacokon.

A munkacsoport támogatni kívánja a magyar ICT cégek külföldön való megjelenését, ezáltal a „HOME FOR INNOVATION” téma köré szervezett magyar stand az 5. csarnokban kapott helyet. Kiállítóként 25 cégnek adtunk otthont, de a standot és annak infrastruktúráját további 15 cégnek is felajánlottuk tárgyalások helyszínéül vagy előadásuk megtartására.

Az újszerű design és teljesen egyedi arculat megtette hatását, nagyon sokan látogatták meg a magyar pavilont. A 400 m2 alapterület jól kihasználta az installáció, és elfogultság nélkül állíthatjuk, hogy a kiálló országok között a magyaroké volt a leglátványosabb. A helyszíni visszajelzések szerint a látogatóknak és kiállítónak is nagyon tetszett a magyar megjelenés.

Mintegy 5000 látogató fordult meg a standon, melyből munkatársaink és a kiállító cégek képviselői 1500 üzleti találkozót bonyolítottak le. A cégek beszámolói szerint ebből 450 olyan volt, mely üzleti lehetőséggel kecsegtet, így már a cégeken múlik, hányat tudnak üzletté konvertálni. Az előre leszervezett, illetve spontán kialakult megbeszélések között voltak, melyek konkrét üzleti megegyezéssel zárultak.

A standot Szíjjártó Péter Külgazdasági és külügyminiszter nyitotta meg hétfőn, rajta kívül a politikai élet számos magasrangú képviselője is meglátogatta a kiállítást.

A résztvevő magyar kiállítók sikeresnek ítélték a megjelenésüket a CeBIT-en, külön köszönetet mondtak az IVSZ szakmai munkájáért és segítségéért, többen már jelezték közülük, jövőre is szívesen vennének részt a kiállításon.

A külgazdaság illetve a gazdaságpolitika szereplői egyre nagyobb mértékben támaszkodnak az IVSZ-re a külföldre tervezett delegációk és azok programjának kialakításakor, a hazánkba érkező delegációk programjának összeállításakor, az informatikai, digitálizációs ágazat bemutatásakor. A kereskedelmi attasék mind több informatikai témájú megkereséssel fordulak hozzánk partnereket vagy éppen kisebb-nagyobb rendezvényeikre kiállítókat, előadókat keresve. Külföldi társszervezeteink és piaci tanácsadók keresik az együttműködési lehetőséget sokszor konkrét megoldások vagy szakmai ismereteket keresve.

Annak érdekében, hogy ezeket a lehetőségeket mind teljesebb mértékben ki tudjuk használni az érdeketekben, segítséget tudjunk nyújtani számotokra a külföldi piacok meghódításában fontos lenne tudnunk, hogy milyen termékekkel, szolgáltatásokkal kívántok megjelenni külföldön, mely piacok állnak az érdeklődésetek középpontjában, illetve miben tudunk segíteni, miben vártok támogatást.

2017-ben szeretnén összeállítani egy export adatbázist, amely minimálisan a fenti kérdésekre adott válaszokat tartalmazza, hogy mindenkit időben érthesíthessünk a hozzánk beérkező lehetőségekről, illetve aktívan tudjuk ezeket keresni számotokra!

2017-es tervek

  • Jól bevált gyakorlatok megismerésének terjesztése, nemzetközi területen már sikeres magyar cégek tapasztalatának bemutatása a munkacsoport tagjainak
  • Nemzetközi piacokra kilépő Startup vállalkozások bevonása a munkacsoportba
  • Digitális térben történő marketing és sales tevékenységek fejlesztése
  • Nemzetközi partnerségi lehetőségek feltárása és fejlesztése
  • Területi tapasztalatok megosztása (pl. Ázsia, USA, DACH régió stb.)Együttműködés fejlesztése a többi munkacsoporttal az export területén