Ma Magyarországon nincs olyan jogszabály, amely előírná az oktatási intézmények számítástechnika termeinek informatikai ellátottságát, miközben az eszközpart elavult, az eszközök használhatatlanná válnak, a pótlásra pedig nincs lehetőség – hangsúlyozta előadásában Horváth Ádám, az IVSZ oktatási szakértője a Smartmobil 2015 konferencián.

A helyzetet az anyagi források hiánya mellett súlyosbítja egyfajta általános mentalitás is: a tanárok mintegy 40 százaléka elméletben tudna valamilyen informatikai eszközt használni az oktatás során (nem ideális esetben, de opcionálisan a sajátját), ehhez képest egy európai kutatás adati szerint ennek csak a fele, vagyis kb. 20 százalékuk használja ki a gyakorlatban az IKT-lehetőségeket.

Szintén beszédes adat, hogy 2009 óta összesen mintegy 40-50 ezer új számítógép került az oktatási rendszerbe, ám ezek, illetve az ez előttiek is folyamatosnak kopnak, avulnak, hazai forrás pedig nem áll rendelkezésre a pótlásukra. A meglévő infrastruktúra megfelelő kiegészítésére, illetve leváltására egy egyszeri, mintegy 60-80 milliárd forint értékű beruházás lenne szükséges, amelyet évente 30 milliárd értékű amortizációs jellegű beruházás, valamint az eszközök karbantartását és menedzsmentjét biztosító szolgáltatás finanszírozása, mintegy 15 milliárd forint értékben.

A konferencián az IVSZ színeiben előadott még Vityi Péter, Magyarország gazdasági kitörési lehetőségeiről és az ipari internetről, Papp László, a digitális transzformációról, illetve Oláh Attila, a geolokáció üzleti használatának szükségességéről (GIS).