Az IVSZ szervezésében került sor egy szakmai látogatásra Billundban, a LEGO központjában. A 2016. május 26. és 28. között létrejött tanulmányút célja a LEGO oktatási megoldásainak bővebb megismerése és a Magyarországgal megvalósuló esetleges együttműködés részleteinek megbeszélése volt.

LEGO projektek

LEGO projektek

Ennek fényében különösen fontos, hogy a látogatáson részt vett Czunyiné dr. Bertalan Judit digitális tartalomfejlesztésért felelős kormányzati biztos (EMMI), az IVSZ és a Technológia a Társadalomért Alapítvány vezetői, a Digitális Jólét Program és a LEGO magyarországi forgalmazójának, a H-Didakt Kft.-nek a képviselői, valamint három felsőoktatási intézmény, az Eszterházy Károly Főiskola, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és az Edutus Főiskola egy-egy munkatársa.

A magyar delegáció látogatást tett a LEGO Education mintaiskolájában. Az International School of Billund egy speciális tantervű nemzetközi iskola, amelyben mintegy 40 féle nemzetiségű gyermek tanul óvodai és általános iskolai évfolyamokon. A LEGO Education termékeit és oktatási koncepcióját alkalmazó intézmény felmenő rendszerben hamarosan középiskolává bővül.

Az iskola igazgatónője Camilla Uhre Fog elmondta, hogy az iskola pedagógiája a játékos tanulásra épít és a témakörök feldolgozása során az egyéni fejlődés, a kreativitás és az együttműködés is fontos szerepet kap. Az iskola 2. és 3. osztályos tanulói a látogatáskor éppen a First LEGO League versenyre készültek. Az iskolában tágas, a tanulást és az együttműködést segítő terek, valamint korszerű bútorzat és technológiai eszközök álltak a tanárok és diákjaik rendelkezésére.

A billundi tanulmányút fontos része volt, hogy a magyar delegáció tagjai megismerkedjenek a LEGO Education négy legfontosabb oktatási csomagjával, amelyek már Magyarországon is megjelentek. Az 1932- ben fajátékokkal indult LEGO már a '60-as években hangsúlyozta a játék és a tanulás közötti kapcsolatot („Make your child smarter”). Éppen ezért a kereskedelmi forgalomban kapható LEGO játékok mellett a LEGO Education termékei kifejezetten iskolai célokra készülnek és 80%-ban a STEM oktatáshoz kapcsolódnak (természettudományok, technológia, mérnöki tudományok).

WeDo programozási felület

WeDo programozási felület

A LEGO fejlesztőinek koncepciója szerint a megoldások mindegyike a konstruktivista pedagógiához illeszkedik és szorosan kapcsolódik hozzá a tanárok képzése is. A LEGO Education által bemutatott négy megoldás a MoreToMath – matematika az 1-2. évfolyamok számára (készlet és tananyag), StoryStarter – digitális történetmesélés (készlet és szoftver), WeDo 2.0 – robotok természettudományos oktatáshoz általános iskolásoknak, Mindstorms EV3 robotok – programozáshoz és természettudományos oktatáshoz.

Az interaktív foglalkozások mellett a delegáció látogatást a LEGO Idea House-ban, amely egy olyan múzeum, amely nem nyitott a nagyközönség számára és bemutatja a LEGO fejlődését, koncepcióját és fontosabb termékeit.

WeDo robot

WeDo robot

Az elmúlt években a LEGO Education több országban is részt vett oktatási fejlesztésekben, így Kinában, Szingapúrban, Peruban és Németországban is. A tanulmányút egyik igen fontos célja éppen az volt, hogy a LEGO Education és Magyarország közötti együttműködés lehetőségeit megvitassák a felek.

Eskills for jobs 2016